case 2.5 IDE HDD

Gestart door quantum, 23 december 2009, 22:35:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quantum

Hallo,
laptop winxp total (serieus gevallen)
heb de hdd in zon case gestopt die is oke kan ik  nog benaderen.
Maar ik zou vele belangrijke bestanden willen ophalen zoals alle  mails postvak in  (outlook express) gehele adressenboek ,bantransacties enz 
Alles wil ik op mijn nieuwe notebook (windows 7)
ik vrees echter een oude notebook te moeten aanschaffen om deze IDE hdd netjes te kunnen lezen ??
iemand een idee??
groetjes
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Hi Quantum. Hoe gaat ie :zwaaien

Wat is het probleem of de foutmelding die je te zien krijgt als je op de hdd (in de case) naar de "Outlook Expres" map gaat die in je "mijn documenten" map staat. Normaal kun je die map gewoon uitlezen waarmee je dan ook weer bij je emailtjes kunt.

Je kunt die map outlook express dan benaderen vanuit je "windows mail" in Win7 en dan de mail en aangemaakte mappen converteren naar data die voor Windows mail geschikt is.
zo heb ik dat zelf ook gedaan met m'n "outlook Express' map.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

off  topic Dag Han, alles oke hoor weet wel ben  lang niet meer hier gezien ,heb het dan ook veel te druk.

Die benadering Hd lukt , alleen begrijp ik niet hoe ik die outlook adressen moet terughalen
map outlook niet in mijn documenten
(hd CASE)F/program files/outlook express     daarin bevinden zich dll files, en toep zoals wab wabmig zit ik nu op een dwaalspoor?
groetjes
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

het lukt me niet , beiden versie outlook 6.0.2900.5512

als ik met verkenner ga naar harde schijf (van kapotte laptop) zie ik de map outlook express ,erin een   bestand  wab.exe  slechts 45kb

als ik dan  progie outllook opstart ;  extra/adresboek/bestand/importeren/adresboek(wab) met  de locatie  map outlook express kan ik geen wab  vinden.
Is het omdat er eerst een backup moest gemaakt worden?dat kan ik toch niet meer aangezien ik enkel de harde schijf van de laptop heb ?


al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

quantum

toch gelukt oef! heb wab bestand gevonden:
document and settings/gebruikers/applicaitondata/microsoft/adressbook.

Graag zou ik nog historiek postvak in willen vinden?kan dat?
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

De term "historiek postvak" zegt me niets. Ik ken wel "postvak in" en "verzonden items".

Ik de Outlook Express map staan allemaal dbx-bestanden. De bestanden "Verzonden items.dbx" en "Postvak IN.dbx" zijn in feite deze mappen.
Waar je die "outlook Express map" vind staat stap voor stap in de special waarvan ik je de link al gaf.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

oke alles kunnen recupereren !
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Hartstikke fijn Quantum  :goed

Topic kan dicht?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Denk het wel, dus bij deze.
Groetjes van Bugs