Logitech MX5500 Revolution

Gestart door depeer, 03 maart 2009, 01:23:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

depeer

Mijn MX5500 Rev. werkt perfect, alleen krijg ik steeds de melding dat ik Bluetooth Peripheral Device moet installeren. Heb jij dit probleem ook??
Op een of andere manier krijg ik dit niet voor elkaar. HELP!!!

Han

Ik heb de set vanmiddag geinstalleerd en had alleen even dit probleem: Logitech setpoint 4.70.213 wil niet installeren . Daarna kon ik alles instellen zoals ik het wilde hebben en werkte alles zoals het moest werken. Ook na een reboot was alles okee.

Ik heb hiervoor een MX5000 set gehad die ook met bluetooth werkte. Voor de MX5000 had ik setpoint versie 4.60.122 geinstalleerd staan en als ik in deze versie van setpoint liet controleren op updates dan gaf de software aan dat er geen update was.
Toen ik vanmiddag de MX 5500 set binnenkreeg heb ik de oude setpoint software en ook het bluetooth gebeuren verwijderd. Beide zijn verwijderd via configuratiescherm-software omdat ik met nioeuwe hardware een verse start wil maken. Als ik nieuwe hardware binnenkrijg dan haal ik altijd de laatste software/driver op van de site van de fabrikant omdat de bijgeleverde data op cd vaak een verouderde versie bevat.

Enfin ondanks dat setpoint versie 4.60.122 vanmiddag aangaf dat er geen updates waren stond daar op de logitech-site toch zomaar een hogere versie 4.70.213 klaar om te downloaden!!
Die nieuwe versie stond zowel bij de MX5000 set als bij de MX5500 set. Apart was wel dat de te downloaden setpoint 4.70.213 voor de MX5000 set 102 mb groot was en die voor de MX5500 set maar 51 mb. Enfin, toch gedownload en na het oplossen van eerdergenoemd probleem geinstalleerd waarna de set prima functioneerde.
Tijdens de installatie is er ook nog automatisch een firmwareupdate op de bluetooth dongle gezet.

Klaar dan zou je denken. Paar uur later merkte ik ineens op dat ik in de systray (naast het klokje) geen bluetooth icoontje zag staan en dat die er bij de installatie van de software ook niet gekomen was. Bij de MX5000 set had dat bluetooth-icoontje er wel altijd gestaan. Zelfs in m'n configuratiescherm + apparaatbeheer was niets betreffende bluetooth meer te vinden. Nogal apart want de set functioneerde prima terwijl het een bluetooth set is. Hoe er dan toch verbinding kon zijn is mij nog steeds een raadsel. Nog groter werd het raadsel toen ik m'n PC onder Bluetooth toch probeerde te pairen met mijn MDA. Toen ineens begon de hardwareconfiguratie op gang te komen. Er werden in rap tempo twee bluetooth apparaten geinstalleerd (Bluetooth Bus Enumerator + Bluetooth Wireless hub) en ik zag opeens weer een bluetooth icoontje in de systray net zoals ik dat altijd met m'n MX5000 had gehad. Ook werd er melding gemaakt van de aanwezigheid van een PAN (Personal Area Network). Ik kan met een rechtsklik op het bluetooth-icoontje aangeven of de PC wel dan niet deel uitmaakt van het PAN. Nieuw voor mij want dat had ik bij de installatie van de MX5000 nooit gezien. De driver voor de bluetooth apparaten haalde windows gewoon van m'n harddisk af uit de windows-map.

De installatie van het geheel verliep dus op zijn minst gezegd wat merkwaardig maar die "Bluetooth Peripheral Device" melding van jou heb ik hier nog niet gezien.
Mijn hele verhaal speelt zich overigens af op een PC met WindowsXP (SP3)



Welke versie van setpoint draai jij nu?

Ik meen me te herinneren dat jij Vista draait. Vista noemt alle BT hardware die ie niet kan definiëren een "Bluetooth Peripheral Device". Eigenlijk is Vista dus waarschijnlijk gewoon op zoek naar de driver voor je bluetooth dongle. Hij ziet die dus wel maar heeft er standaard kennelijk geen driver voor. Net als bij mij werkt jouw MX5500 dus kennelijk zonder dat Bluetooth correct geinstalleerd is.
Ik weet nog van de MX5000 installatie dat er gevraagd werd welke versie van bluetooth ik wilde gaan gebruiken. Die van logitech of de standaard versie uit windows. Ik heb toen voor de logitech versie gekozen omdat dat aanbevolen was. Die versie had ik er nu samen met de oude versie van setpoint vanafgegooid zodat de PC helemaal schoon was. De bluetooth-versie die nu geinstalleerd staat is die van windows zelf.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

depeer

Op de installatie CD die bij mijn MX5500 geleverd is staat de laatste nieuwe Setpoint (4.7)
Bij mij werkt het verder ook goed behalve dan dat ik steeds die melding krijg over de Bluetooth Peripheral Divice, steeds bij opstarten gaat hij zoeken naar het apparaatstuurprogramma en kan dit vervolgens niet vinden. Hij geeft wel op en gegeven moment aan "wachten op gebruikersinvoer"
Ook als ik er de originele CD indoe vindt hij niets.
Ik snap er in elk gevan niets meer van.

Han

Vista zoekt zoals ik eerder al schreef naar de driver van je Bluetooth dongle. Die staat niet op de bijgeleverde cd. De versie 4.7 mét bluetooth driver staat op de logitech site niet bij de MX5500. Daar staat een driver/setpoint set van slechts 50mb groot. Verwijs als en om gebruikersinvoer gevraagd wordt eens naar de windows map. Misschien pakt de installatie dan de windows driver. Windows pakte bij mij vanzelf de driver toen ik in setpoint op tabblad extra klikte op de knop "assistent Bluetooth verbinding" en in dat venstertje klikte op "andere apparaten verbinden".

Ik kan je alleen maar adviseren om contact op te nemen met logitech hierover als je de driver niet kunt vinden. Ze zijn daar erg rap met antwoorden. Ik heb afgelopen vrijdag met Gerrit Knol van Logitech gesproken over het probleem met m'n MX5000 set en gisteren had ik via UPS de vervangende set in huis.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

depeer

Ik heb iemand van Logitech aan de telefoon gehad en mijn probleem voorgelegd, alles wat hij voorstelde heb ik vervolgens uitgevoerd maar ik zit nog steeds met hetzelfde probleem, nu staat in het popup scherm "wachten op gebruikersinvoer" Dit ook zo gemeld maar de helpdesk wist ook niet hoe dit te verhelpen. Setpoint helemaal verwijderd en de laatste nieuwe vervolgens gedownload en geinstalleerd maar ook dat helpt niet. Ook de beveiligingssoftware en de firewall uitgeschakeld e.d. maar niets werkt.
Wie kan mij nu nog een tip geven hoe dit op te lossen is??? Ik snap er in elk geval geen jota meer van.

Han

Er valt weinig te snappen. Je probleem wordt veroorzaakt door de logitech dongle. Je systeem zoekt nog steeds naar de driver van de bluetooth dongle. Zolang die driver middels gebruikersinvoer niet aangeboden wordt zal je die vraag blijven krijgen omdat de betreffende driver niet aanwezig lijkt in de Setpoint driverset voor Vista. Je komt dit probleem dus ook alleen tegen in Vista omdat bij XP de standaard bluetooth driver geinstalleerd wordt.

Je hebt nog niet laten weten wat er gebeurt als je verwijst naar je windows map wanneer er om gebruikers invoer gevraagd wordt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

depeer

Daar wordt ook niets gevonden.

Han

Ik heb een foto gemaakt van het sticky zodat ik de inimini lettertjes op de stick kon lezen.
Vaak kom je daar dan wel wat verder mee.

Typenummer van de bluetooth dongle =  C-UV35
FCC ID = DZL201986

Op FCC ID kun je zoeken naar de fabrikant ern met mazzel vind je een driversite. Zie voor info dit topic. Veel verder komen we daar niet mee want alle FCC-ID pages geven alleen aan dat de stick van logitech is en dat wisten we dus al.

Ik ben nu aan het zoeken op het typenummer C-UV35

PS...) Nog geen driver gevonden maar wel gevonden waarom je set het zonder bluetooth ook al wel doet.
Het fraaie van de Logitech USB-stick is dat hij zich in eerste instatie voordoet als USB-hub. Voor het systeem hangen er dus een USB-toetsbord en muis aan. Ik vermoed dat "de rode knop" een soort auto-pair functie initieert. Er dient immers uiteindelijk een verbinding over Bluetooth te worden opgezet. Dat maakt, dat bijvoorbeeld in je BIOS je gewoon gebruik kunt maken van deze set.

Het zoeken lijkt een gebed zonder einde want al rondkijkend zie je dat iedereen het erover heeft en dat niemand die driver heeft. De set werkt naar behoren bij je dus als ik jou was dan zou ik via apparaatbeheer de "Bluetooth Peripheral Device" waar het uitroepteken bij staat in je apparaatbeheer uitschakelen. Dan krijg je niet meer bij elke opstart van windows de vraag voor installatie. Scheelt een hoop irritatie.

Een apparaat uitschakelen doe je zo:
- Klik met je rechtermuisknop op je bureaunlad op "deze computer"
- Klik op "beheren"
- Klik in het meest linkse venstertje op "apparaatbeheer"
- Zoek in het middelste venster naar je "Bluetooth Peripheral Device" (Voor apparaat zelf klik op + ervoor)
- Klik daarop met je rechtermuisknop en kies "eigenschappen"
- Ga naar het tabblad "Stuurprogramma"  en klik op de knop "uitschakelen.
- Er wordt gevraagd of je dat echt wil... Klik op "Ja"
- Klik dan nog op OK en het apparaat is uitgeschakeld.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Weird.... ik heb een laptop met Vista Business erop. Ik heb even een verse Norton Ghost Image gemaakt en heb daarna de logitech bluetooth dongle ingeplugd. Er heeft op deze laptop nooit setpoint geinstalleerd gestaan en er is ook nooit iets van logitech geinstalleerd geweest.

Ik kreeg een tekst balonnetje te zien met "stuurprogramma installeren" en even later weer een met "stuurprogramma is geinstalleerd en kan worden gebruikt".
Er wordt dus kennelijk toch een driver van Vista zelf gebruikt. Waar ie die vandaan haalt??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

depeer

Hier kan wel een slotje op want we komen er toch niet uit.

Han

Zonder de juiste driver voor de stick raak je die melding niet kwijt tenzij je 'm uitschakelt in je hardwareprofiel.
That's all to it......


Okee slotje :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!