Logitech setpoint 4.70.213 wil niet installeren

Gestart door Han, 02 maart 2009, 17:28:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Ik liep vandaag tegen een probleempje aan bij de installatie van m'n nieuwe Logitech desktopset.
De oplossing was vrij snel gevonden. Ik vermeld probleem en oplossing hier ook maar even voor het geval iemand anders ertegenaan loopt.
Deze oplossing werkte voor mij en voor een behoorlijk aantal andere mensen met WindowsXP-SP3

Probleem: Installatie van Logitech Setpoint 4.70.213 wordt afgebroken.
Je krijgt een melding dat je moet rebooten en daarna moet proberen om opnieuw de software te installeren. Als je dat gedaan hebt dan wordt de installatie wederom afgebroken maar nu met een melding dat beveiligingssoftware de installatie verhinderd. Er wordt aangeraden om de beveiligingssoftware te deactiveren, opnieuw op te starten en dan weer opnieuw de setpoint software te installeren. Als je dat dan ook weer gedaan hebt en opnieuw wilt installeren krijg je steeds weer die beveiligingssoftware foutmelding ondanks dat die gedeactiveerd is.

Oplossing: Even 1 bestand hernoemen en dan opnieuw de software installeren. (Bron: DSLReports forum)
- Ga naar de map "C:\WINDOWS\System32\drivers\".
- Zoek het bestand wdf01000.sys
- Hernoem dat bestand naar wdf01000.bak
- Installeer dan de Setpoint software nogmaals. Opnieuw opstarten is niet nodig
- Dit is ook de oplossing voor het missende Keyboard or Muis Tabblad in Setpoint als die niet weergegeven wordt terwijl muis/keyboard wel goed werken.

Een lekker simpele en effectieve oplossing waarna de installatie bij mij foutloos verliep.
Je hoeft je geen zorgen te maken dat je dat bestand gaat missen want tijdens de installatie van de setpoint software wordt het bestand gewoon weer op dezelfde plek aangemaakt. Grote verschil is dat de installatie op deze manier wel werkt :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het kan zijn dat je de map windows\system32\drivers niet ziet staat in je verkenner. Dat komt dan omdat je systeembestanden verborgen staan.
Om de actie uit het eerste bericht uit te kunnen voeren moeten de systeembestanden zichtbaar zijn.

Hoe zet systeembestanden zichtbaar.
Ga in je verkenner in de menubalk naar "Extra" en dan naar "Mapopties" en klik dan op het tabblad "Weergave". Zorg dat het zo ingesteld staat bij mapopties, weergave :
- Vinkje weg bij : beveiligde besturingssysteembestanden verbergen
- Vinkje aanzetten bij : Inhoud van systeemmappen weergeven
- Keuzerondje aan bij : Verborgen bestanden en mappen weergeven
Je kunt nu pas de map zien waarin de update staat.


Na het hernoemen van wdf01000.sys in wdf01000.bak kun je je systeembestanden weer verborgen zetten als je dat wilt

Hoe zet systeembestanden weer verborgen.
Ga in je verkenner in de menubalk naar "Extra" en dan naar "Mapopties" en klik dan op het tabblad "Weergave". Zorg dat het zo ingesteld staat bij mapopties, weergave :
- Vinkje zetten bij : beveiligde besturingssysteembestanden verbergen
- Vinkje weghalen bij : Inhoud van systeemmappen weergeven
- Keuzerondje weghalen bij : Verborgen bestanden en mappen weergeven
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pietergompie


Han

Fijn dat het voor jou ook de oplossing bleek te zijn.  :goed
Ik heb inmiddels via de update binnen het programma alweer een paar updates achter de rug.
De installatie daarvan werkt wel zonder problemen. Ik zit inmiddels op versie 4.72.40  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

dubbelemuis

Werkte mij ook prima... Voorheen werkte de Logitech LX5 muis (linkshandig) prima samen met Logitech trackball (rechtshandig als ik rsi achtige problemen krijg). Deze trackball werkte met setpoint 4.40. Ik had dezelfde sw installatiefout bij 4.72 voor de LX8 muis. De oude setpoint sw verwijderen hielp niet en deze opnieuw installeren creëerde dezelfde fout. Nu ik 4.72 heb geïnstalleerd met de truuk wordt de trackball ook weer gezien.

Han

Hartstikke mooi dubbelemuis dat het ook bij jou gewerkt heeft.  :)
Met meerdere muizen aangesloten krijg je in het setpoint menu bij de muis de mogelijkheid om beide apart in te stellen.
Op het tabblad "Muis" staat dan bij punt "1. Muis instellen" in het pulldown menu de tweede logitech muis erbij.
Dat hebben ze goed geregeld.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!