dvd brander doet het niet

Gestart door Format Arie, 07 juli 2004, 18:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Misschien heb ik er al wat eerder over neer gezet, maar kan het niet (meer) vinden. Ik heb een dvd brander in mijn compu, die het al vanaf het begin niet naar behoren doet.Hij staat nu al een tijd bij mijn broer, die een kijkje neemt. Tot nu toe is dit het resultaat:
Een dvd schijfje Rewritible brand hij, maar weet nog niet zeker of hij ook daarop audio brand.
Een Rom weigert hij te branden. Hij zegt dat er een lege rom in moet, maar vervolgens pakt ie die niet.
Hij heeft wel eens wat op rom gebrand, maar als ik dan zo'n nummer bekeek met eigenschappen, kreeg ik de volgende gegevens: bij Grootte: 44 bytes, en bij Grootte op schijf 2,00kb. Als ik het afspeel met winamp lees ik 14 kbps - 44 hz.
Dit lijkt me alles behalve goed. Toch??
Weet iemand nog waar het te zoeken?

Han

Bij de wat recentere versies van Nero moet je aangeven waarop er gebrand moet worden. In dit menu kan je kiezen uit CD-RW/CD-R en als je een DVD-speler hebt dan zit de optie DVD er ook bij.



Staat ie per ongeluk op DVD dan krijg je bij het erin stoppen van een CD-R idd de melding dat je er een lege cd in moet stoppen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bedoel je dit oude topic waarop je niet meer reageerde soms  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

We hebben al 5 verschillende brandprogramma's gehad.
Bij allen hetzelfde resultaat. oude nero, nieuwe nero, NTI, easy vd creator, magix mp3 maker. O, ennu, allemaal apart geinstalleerd.
Overigens, mijn broer heeft mijn brander in zijn computer gezet, en met zijn voor hem bekende brandprogramma, lukt het dus ook niet.

Format Arie

Citaat van: Han op 07 juli 2004, 18:28:21
Bedoel je dit oude topic waarop je niet meer reageerde soms  ;)
Ja, omdat ik zo door de war er van was dat ik niet meer wist wat en hoe te vragen.

En ook op mijn andere computer is het het zelfde liedje. Daar zit een gewone brander in. Net geprobeerd. Met Magix mp3 maker. OGG bestand pakte hij niet. Dus daar geconverteerd naar Mp3. Toen dus gebrand. Tijdens het eerste nummer stopte het branden.(binnen halve minuut) Een foutmelding, dat ie het niet kon brander (tekst kwijtgeraakt) Stomme is, als ik de cd in mijn rom doe, speelt ie gewoon af, en staan alle 12 nummers erop.Bij nader inzien, staan er wel alle twaalf op, maar speelt alleen de eerste af. Alleen weer bestandjes van paar bytes en Kb's.

Han

Het zou natuurlijk gewoon zo kunnen zijn dat die brander gewoon defect is als hij het met geen een brandprogramma doet en je hem in twee of meer PC geinstalleerd hebt en hij steeds dezelfde kuren vertoond ;)

Een CD-writer kost tegenwoordig geen drol meer. Ik zou dat vage ding gewoon wegsmijten en een andere aanschaffen. Hup weg ergernissen  :-X
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik denk het niet. Was een nieuwe dvd brander.
Heb net telefoontje van broer gehad. Krijgt het vooralsnog niet voor elkaar.
Ikzelf....heb vanwege dezelfde problemen met gewone brander op computer waar ik nu voor zit, zelfde problemen. Zou wel heel toevallig zijn, een nieuwe (Nou ja, nu niet meer) dvd brander op de ene, en een gewone brander op de andere computer, allebei dezelfde kuren, en allebei kapot? Kan er bij mij  niet in.
Die bij mijn broer draait op W 2000, dus wat heb ik gedaan met de computer hier?
Ja hoor....C geformateerd en W98 SE erop gezet. Daarna een oude versie van Nero.
Daarna van harde schijf een album (WMA bestand) gebrand.
Doet ie dus niet. allemaal foutmeldingen. Idem dito als ik ander bestand brand.
als ik via hardware kijk naar brander, staat er bij " apparaat werkt correct.

Han

De windows melding "apparaat werkt correct" moet je niet zo zwaar aan tillen. Die functie werkt alleen op het feit dat de brander aangesloten zit en dat hij gedetecteerd wordt. Verder kan ie zo kapot zijn als maar kan maar als die twee zaken goed zijn dan geeft windows automatisch die melding.

Dat hij nieuw is wil niet zeggen dat hij niet kapot kan zijn.
Je moest eens weten hoeveel geruilde hardware weer in het rek terechtkomt in de hoop dat iemand het meeneemt die denkt als jij :"Hij is nieuw dus kan ie niet kapot zijn"  :-X
Vervolgens modderen ze ermee totdat de garantie verlopen is.   ::)

Misschien is de IDE-poort waarop je de nieuwe spullen aansluit wel niet goed?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Niet opgelost, maar opgegeven. :-\