PC uitval tijdens games

Gestart door Brutus2, 21 december 2003, 15:57:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brutus2

Ik had even een vraag over het rare gedrag van mijn PC;

als ik de wat nieuwere games speel (need  for speed: underground, BF 1942, WIII Frozen Throne, CoD)
valt mij pc na een poosje zonder reden uit!

ik heb werkelijk geen idee waar het aan ligt.
ik heb een P4 2,4 GHZ
512MB RAM
Nvidia Geforce 4 FX 5600

met de nieuwste drivers en direct X


Edit Martijn: deel van de tekst weggehaald, we reageren en helpen je ook wel zonder dat je daar om moet vragen ;)

Martijn

welk besturingssysteem gebruik je XP ?

en iets anders wat het kan zijn is dat je ventilator niet goed meer is, daardoor kan ie de procesor niet goed meer koelen en schakelt de pc zich uit zelfbescherming uit
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Brutus2

Ik gebruik XP
en ik heb net een nieuwe fan in mijn PC dus dat kan het ook niet zijn denk ik.
Misschien ligt het aan de voeding?

Martijn

als de voeding het niet zou doen, dan is het knap als ie nog zou starten.

en de nieuwe fan, weet je zeker dat je die goed hebt aangesloten, weet je zeker dat de fan nog draait vlak voor het moment dat ie uitvalt ?
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

bjo

als je er weer last van hebt controleer dan je temps eens in je bios of ze niet te heet zijn
krijg je verder geen foutmelding ?
[move]there is no power like xp power[/move]

Zandman

Kijk eens in je logboeken.
Die vindt je door op je buroblad icoon deze computer/rechtermuisknop beheren  en dan kijken in de logboeken of daar een melding staat waarom de pc uitvalt .
En heb je bij configuratiescherm/systeem/tabblad geavanceerd/opstart en herstelinstellingen geen vinkje staan bij systeemfouten-computer opnieuw opstarten
Zo ja vink dat dan uit.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Brutus2

ja, ik heb de fan goed geinstalleerd en deze deed het ook nog vlak voordat de pc uitviel.
Verder heb ik in de bios gekeken en de temperatuur was normaal.
En er stond inderdaad een vinkje bij opnieuw opstarten na een syteemfout maar dat heeft er denk ik niks mee te maken omdat de pc niet opnieuw opstart maar helemaal uitvalt.
En als je hem meten weer aanzet valt ie meteen weer uit,
pas als je alle stekkers er uithaalt en even 5 minuten wacht en de stekkers er dan weer in doet start hij weer op.

Martijn

aan denken dat het niet werkt hebben we niets, we proberen je te helpen, en daarvoor moeten we gewoon wat dingen kunnen wegstrepen.

dus heb je dat vinkje bij opnieuw opstarten na een syteemfout weggehaald en kwam daarna je probleem opnieuw terug ?
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Brutus2


Martijn

kijk das al een stuk duidelijker  :)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

bjo

dan zou ik toch de temps eens in de gaten houden als ik jou was
[move]there is no power like xp power[/move]

Zandman

Staan er nog meldingen in de logboeken die ik genoemd hebt
En dan van de tijd waarvan je computer uitvalt misschien dat er daar een aanwijzing staat waarom de computer zo reargeert

Als jij zegt dat de computer pas na 5 minuten weer aangaat zit ik toch te denken aan een te hoge temperatuur van een onderdeel in je computer. Dan is het een soort beveiliging dat hij uitgaat en pas na een bepaalde tijd weer aangaat
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Brutus2

hmm, het probleem lijkt opgelost.

want als ik mijn software van mijn internetnavigator toetsenbord afsluit lijkt er niks aan de hand te zijn :).
En nee er stond niks in de logboeken.
Maar toch bedankt voor de vele mogeijke antwoorden.
al ben ik niet helemaal 100% zeker dat de software van mijn toetsenbord het is, is het probleem voor nu (voorlopig??)verholpen!

Martijn

Dat is mooi :gert.

Probleem opgelost dus gooi ik dit topic op slot, mocht ie nog even open moeten dan kan topicstarter me even een pm-tje sturen.

Edit Martijn: op verzoek van topicstarter weer geopend
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Brutus2

Hallo en prettige kerstdagen!

nou zoals jullie kunnen zien is deze topic weer geopend want ik heb weer last van PC uitval tijdens spellekus :(
ik weet nu echt niet meer waar het aan kan liggen want ik kan niks vinden in de logboeken ( ik moet toegeven: ik vind het wat vaag) over specifieke redenen waarom mijn arme PC-tje is uitgevallen.
Ik heb ook getest of alle fans het deden toen de PC aan stond, en alle deden het.
Ik heb nu 3 fans, moet ik er meer in doen?
of kan het zijn dat deze meer moeten koelen? zo ja hoe voer ik die dingen op dan?
gegroet

bjo

in je bios kun je ze iets meer power geven zodat ze sneller gaan draaien .
dat kun je het beste even nakijken in de gebruiksaanwijzing van je mobo
[move]there is no power like xp power[/move]

Martijn

en mocht het dan nog niet opgelost zijn is een bezoekje aan de lokale computerboer een laatste oplossing
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Brutus2

thnx,
ik zal het even proberen

Brutus2

hmm,

ze draaien al wat sneller maar ik weet nog niet precies hoe ik ze meer power kan geven zodat ze nog sneller gaan.
Maar het lijkt wel te werken want de temperatuur in mijn PC neemt wel af

bjo

welke temp geeft ie eigelijk aan ?
[move]there is no power like xp power[/move]