Service User Profile Service verhinderd het aanmelden

Gestart door john, 28 oktober 2013, 10:21:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Zo juist notebook aangezet om daarna in te loggen op mijn account verschijnt de volgende mededeling: de service user profile service verhindert het aanmelden. Gebruikers profiel kan niet worden gevonden.

Noteboek al een paar keer helemaal uitgezet, opnieuw aan gezet, maar resultaat blijft zoals hierboven omschreven, oftewel ik kom geen stap verder.

Als ik op Google zoekt, komt Microsoft wel met diverse oplossingen maar daar gaat men van uit dat je al bent ingelogd. Want om naar Start, regedit enz. te gaan, lukt gewoon niet omdat ik niet kan inloggen.

Enig idee hoe dit op te lossen?

john

Han, houdt mijn vorige vraag ff op hold. Ga eerst proberen of ik nog in Veilige Modus kan opstarten en b.v. via systeemherstel kijken of dat iets oplevert. Je hoort van me uiteraard.

john

Systeemherstel heeft het notebook terug gezet naar een eerdere datum. Toen daarna Windows weer gewoon opstartte (dus niet in de Veilige Modus) wachtwoord ingevoerd en geen melding meer van User Profile Service.
Snap dus alleen niet waarom dat UPS de zaak blokkeerde. Laatste actie die ik had uitgevoerd waren updates van Windows.
Als jij nog een verklaring denkt te weten, van harte welkom uiteraard en anders slotje erop. Ik ga er althans van uit dat het probleem is opgelost.

Han

Enige wat ik me kan bedenken is dat Windows bij het opstarten even geen juiste profielgegevens kon laden. Dat kan door harddiskproblemen komen maar aangezien hij bij een reboot weer ok was lijkt dat niet het probleem. Je kunt voor alle zekerheid nog even een Checkdisk uitvoeren om er zeker van te zijn dat je harddisk okee is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb CheckDisk uitgevoerd en in alle 5 stappen geen foutmeldingen. Laten we het er maar ophouden dat Windows even de weg kwijt was naar mijn profielgegevens.
Han, doet er maar een slotje op en vanzelfsprekend bedankt.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!