PCN op I-Mode

Gestart door Han, 14 juli 2002, 13:59:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Was dit weekend in de luxe positie om zonder kosten een splinternieuw I-Mode toestel, met alle toeters en bellen uit te mogen testen. Je kan ermee internetten, mailen en uiteraard ook bellen. Met zo'n I-Mode toestel kan je dus internetten, langs speciaal daarvoor gemaakte kleine I-Mode internetpagina's.
Bij I-Mode betaal je het aantal gedownloade Kb's, dus die pagina's daarvoor zijn heel klein.

Ik zat een InternetIdee door te bladeren en kwam een adres tegen waar je met een builder een I-mode internet pagina kunt bouwen. Dat gaat vrij simpel en is gratis, voor niet commerciële doeleinden.
URL van de builder is : http://msitebuilder.com/wap/menu/user/welcome
Je moet ff registreren, maar dat kost dus niks.

Heb een I-Mode paginaatje voor PCN gemaakt, die hier staat : http://mlink.to/pcn
Op het toestel ziet dat er zo uit. Krijg de foto niet scherper...., maar het is wel redelijk te zien zo. Op het toestel is het haarscherp  :)



Mijn conclusie wat I-Mode betreft is dat het leuk is, maar dat ik het nooit zelf zou gaan
doen omdat het normaal klauwen met geld kost!
Tis een behoorlijk gepriegel om met de toetsjes een mailtje in elkaar te draaien.  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Toppie een eigen imode pagina  8)
Lijkt me inderdaad een heel getyp om een email te sturen vindt het al een gedoe met een sms op je mobiel ben je ook oneindig lang mee bezig af en toe.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Precies, en zo moet je dus ook mailen en url's intikken.
Je hebt wél net als in je browser favorieten, waar je pagina's op kunt slaan.
Er zit zelfs een internet-cache en "geschiedenis" in dat browsertje.  :)

Bij mailtjes kan je alleen tekst mailen. Attachments worden door het netwerk verwijderd bij het ontvangen van mail. Da's maar goed ook met al die virussen!!
Grootste probleem op het moment met I-Mode is, dat je betaalt per ontvangen mailtje. Zo betaal je dus ook voor spam-mail. Dat betekent dubbele ergernis. Ten eerste wil je die troep niet en ten tweede moet je er dan nog voor dokken ook  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Das lekker vindt op de gewone computer spam al hinderlijk laat staan dat je er ook nog eens voor moet betalen  :-\
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Helen

conclusie: geen I-mode dus
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Josette

Voor mij ook niet!!!!!!!!

Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Ik denk voor de meeste mensen nog niet, op dit moment.
Ik las dat KPN's prognose is dat ze dit jaar nog 11.000 van dit soort toestellen zullen verkopen.
Denk dat het toch flink goedkoper moet worden, wil het aanslaan bij het grote publiek.
Alhoewel........, zeiden we dat een poosje geleden ook niet van een GSM?  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

sommige produkten van KPN slaan gewoon niet zo aan, zo kregen wij 40 gulden (18 euro)vergoeding, als we iemand een ISDN aansluiting konden verkopen.....ik bedoel maar
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ach ja, ze proberen van alles hé.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Ik hoop dat het aanslaat omdat er veel geld gestoken is in de aankoop van de frequenties. Je kunt het niet vergelijken met wappen dus er is misschien nog hoop. Jammer dat het nu pas op de markt komt omdat de economie in een mineur stemming zit. Dan zijn luxe artikelen vaak ten dode opgeschreven. Een ander nadeel is hoe gebruik je het handsfree, dan mag er wel een beeld op je voorruit van de auto worden geprojecteerd  :-X.
Locatie: +21.3 NAP

Format Arie

Ik vind het maar niks, imode. Die kopjes koffie van PCN zullen wel heel klein zijn op dat schermje. ;D

Han

Eigenlijk staat deze techniek nog in de kinderschoenen. Er is op het moment ook nog maar één merk en type toestel geschikt voor I-Mode. Binnenkort komt er nog eentje erbij.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Brutus

ik werd door KPN gebeld omdat mijn mobiel abonnement gaat veranderen, of ik maar een ander abonnement wilde nemen en dan kreeg ik een i-mode toestel voor weinig (wat is weinig) heb er vriendelijk voor bedankt
[move]het leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit !![/color][/move]

Han

Zo proberen ze dus "zieltjes te winnen" voor een veel te duur product...
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

ze moeten tenslotte toch die handel aan de man brengen, hè?
over wappen hoor je eigenlijk ook niemand...
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Vond ik ook niks. Joh wie gaat er nou internetten op zo'n minischermpje.
Niemand toch. Mailen is ook een ramp met die toetsjes  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!