pc leegmaken

Gestart door Jaap, 26 februari 2010, 21:09:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jaap

Mijn zwager wil zijn PC aan een familielid geven en wil hem daarvoor volledig leegmaken.
Op welke manier kan hij dat het beste doen?

Het gaat om een HP met Windows XP

Jaap

Han

Wat bedoel je met leegmaken. Je kunt namelijk een harddisk volledig wissen waardoor de data ook met een recoveryprogramma niet meer terug te halen is of je kunt 'm gewoon formatteren. Om de harddisk volledig te wissen heb je een programmaatje nodig zoals "eraser" of zo. via google tal van mogelijkheden hiervoor te vinden.

Als je de PC gewoon leeg wil maken dan hoef je enkel en alleen de partities maar te formatteren. Dat lijkt me voor een PC die naar familie gaat voldoende.
Ook voor deze procedure hoef je maar even in google in te tikken wat je wilt en voorbeelden zoals hieronder rollen eruit.
Een vaste schijf partitioneren en formatteren met Windows XP Setup

Er is voor een HP computer uiteraard ook een derde mogelijkheid. De machine werd geleverd met een voorgeinstalleerd besturingssysteem wat bij deze PC hoort. Er zitten waarschijnlijk ook instructties bij om een volledige recovery naar fabrieksinstellingen te doen. dan is de PC als het ware weer net zo als toen hij vers de doos uitkwam.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jaap

Ik heb van mijn zwager begrepen dat hij de harddisk volledig wil wissen.
Ik ga nu op google zoeken zoals je hebt aangegeven

Dank
Groet
Jaap

Jaap

Sorry Han, ik zag het laatste deel van je antwoord over het hoofd.
Morgen zie ik mijn zwager dan zal ik de mogelijkheden met hem bespreken

Jaap

Han

Die recovery mogelijkheid bedacht ik me later nog. Ik was 'm er net aan het bijzetten toen jij alweer terug was.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jaap

Mijn zwager heeft zijn beslissing nog even uitgesteld.
Wat mij betreft mag dit worden afgesloten
Nogmaals dank

Jaap

Han

Okee doen we. Succes ermee :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!