Virtueel toetsenbord dit jaar in de schappen !!

Gestart door Han, 11 juni 2002, 17:24:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Han

Dit artikel komt van Webwereld.nl. Gaaf zo'n toetsenbord !!
Lijkt me alleen niet handig dat je steeds met die bandjes om je handen moet zitten. Ach ja....  Maar gaaf is het wel  :)
---------------------

Virtueel toetsenbord dit jaar in de schappen - Dinsdag, 28 mei 2002
Nog dit jaar brengt Siemens het virtuele toetsenbord op de markt. Hiermee kan overal van een 'normaal' toetsenbord gebruik gemaakt worden.
Het virtuele toetsenbord is door het Israëlische bedrijf VKB ontwikkeld. Het apparaatje is in staat om een toetsenbord op een vlakke ondergrond te projecteren. Daarbij wordt gebruikt gemaakt van een infrarood systeem dat oppikt welke toetsen de gebruiker aanraakt.

Het al eerder aangekondigde virtuele toetsenbord is voorzien van een chipset die gebaseerd is op de chipsets die in mobiele telefoons en handcomputers gebruikt worden. Op die manier is het toetsenbord op een mobiel apparaat aan te sluiten en wordt het invoeren van stukken tekst eenvoudiger.

Siemens denkt dat dit toetsenbord gebruikt zal gaan worden door mensen die veelvuldig op pad zijn. Ook ziet het bedrijf kansen voor het toetsenbord in de medische industrie.

Precieze prijzen zijn nog niet bekend, maar naar verwachting gaat het virtuele toetsenbord tussen de 90 en 150 euro kosten.

Zo ziet dat eruit:
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van gert

Waar eindigt het allemaal, ben net van serieel naar ps2 overgegaan en loop dus alweer een grotere achterstand op
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van zandman

Het geeft wel ruimte op je werkplek maar ik weet niet of ik het zou gaan gebruiken .
Denk dat je het oude toestenbord wel gaat missen
Heeft wel een groot voordeel dit toetsenbord is makkelijk schoon te houden .
Doekie erover en het is klaar geen shagkruimels enzo meer uit het toetsenbord kloppen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van remedy

Da's al een reden om zoiets aan te schaffen en de prijs valt me eerlijk gezegd nog wel mee ook. Eerst maar eens afwachten of er animo voor is
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van Harry

Zo te zien word hier het toetsenbord geprojecteerd. Dat zal dus het infrarood zijn. Mijn lijkt dat je hier helemaal geen geleiding meer hebt. Met andere worden, als je blind wilt typen
moet je wel altijd naar de tafel kijken, wat ik nu niet hoef te
doen. Het kan mijn nog niet overtuigen.  
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Mij ook niet Harry, maar het is wel een geinig nieuwigheidje.
Zo bedenken ze steeds weer wat hé  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van harry

Er zullen genoeg liefhebbers zijn Han. Ben wel bang dat al de nieuwtjes gauw in hoek liggen en niet meer gebruikt worden.
Ik zie het hier aan mijn tekentablet. Maar ja, het zijn hebbedingetjes.  
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ehh ja...., dat tekentablet   :)
Die ligt hier ook ergens in een hoekie. Steeds als ik weer es iets met mijn muis heb zitten pielen en het is af dan denk ik pas...."O Ja, ik heb dat tekentablet ook nog"  ;D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

bericht van zandman

Ehhhhh ik geloof dat ik hier ook nog zo'n ding heb staan hihihi
ach benne leuke speeltjes .
Maar denk inderdaad dat je met dit toetsenbord niet echt meer blind kan typen wat nu nog wel gaat met mijn gewone toetsenbord
Of het is een kwestie van wennen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Webkabouter

Waarom zou je niet blind kunnen typen met dat toetsenbord het is toch gewoon net zoals een normaal toetsenbord (De indeling dan tenminste) en ik heb ook zo'n tekentabletje en ik maak er erg veel gebruik van bij bijna al mijn websites heb ik wel een selectke, een lijntje of iets getekend met dat tekentablet :) is gewoon superhandig en erg secuur.