Avi bestand kopieren

Gestart door john, 23 april 2016, 09:54:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Op de C:schijf van een desktop staat een AVI bestand van 7,7 Gb. Bestand is in eerste instantie opnamen gemaakt met een camcorder.
Bestand is vervolgens in Studio Plus bewerkt, daarna op dvd gebrand en bij afspelen, zowel op dvd als op de C:schijf geen enkel probleem.
Wilde het AVI bestand verplaatsen, vanwege de ruimte die in het in beslag neemt en ook om als reserve kopie te bewaren, naar een externe harde schijf, dat proces op zich verloopt normaal maar als ik nu dat AVI bestand afspeel vanaf de externe schijf is het beeld niet meer vloeiend maar schokkerig. Waar kan dat aanleggen, want dat is het laatste wat ik zou verwachten.

Han

Waarschijnlijk is de bestandsoverdracht vanaf de externe harddisk te langzaam voor vloeiend beeld. Er komt te weinig data in de buffer voor vloeiend beeld.
Je PC speelt de data dan sneller af dan dat het aangevoerd wordt. Met de avi op zich zal niets mis zijn. Je kunt het daar dus wel als backup bewaren.

Om dat zeker te weten dat de avi oke is, kopieer je die avi-kopie van de externe harddisk weer naar een nieuwe plek op je harde schijf van je PC en speel je die daar af.
Dat zal dan van daaraf weer vloeiend gaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, klopt helemaal wat je zei. Nooit gedacht dat het daar aan kon leggen. Dus ook dit weer helemaal opgelost.
Zoals altijd weer bedankt voor je hulp en uitleg.
Er mag wat mij betreft een  :slotje op.

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!