WIN XP mist service Help and Support

Gestart door john, 02 mei 2014, 10:27:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

john

Blijf wel lekker bezig zo. Merkte op dat als ik in mijn eigen desktop via  <Start> naar <Help en ondersteuning> ga er de foutmelding verschijnt:Windows kan het bestand helpctr.exe niet vinden.
Stappenplan op Google gevonden en een nieuwe registersleutel aangemaakt.
Klik ik dan weer op <Help en ondersteuning> verschijnt de melding: Help en ondersteuning kan niet worden geopend omdat een systeemservice niet is gestart. Start de service met de naam Help and Support om dit probleem op te lossen.
Dus ik naar uitvoeren: regel services.msc om Services te openen en vind de genoemde service niet in de lijst.
Ander stappenplan op Google gevonden voor het aanmaken van de service. Dat zegt:
Ga naar uitvoeren: voer de regel cmd in.
De dos prompt verschijnt dan en voer het commando: <sc Help and Support> in, rebooten en zou het opgelost moeten zijn.
Echter sc Help and Support wordt niet herkend, want hij zegt unrecognized command
Description: SC is a command line program used for communicating with the NT Service Controller and Services.
En nog veel meer bla, bla, bla.
Heb je die resterende tekst ook nodig plaats ik die uiteraard.
Waar gaat hier fout, dat de service niet wordt aangemaakt. Zo op het oog verkeerd command!
Wat zou dan de correcte command moeten zijn.
Kom jij er misschien uit.
Zou fijn zijn als help het weer doet, hoef je niet steeds op Google te kijken voor de meest voorkomende vragen.

Han

Heb je het bestand, helpctr.exe wel op je harddisk staan?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb als zoek opdracht helpctr.exe opgegeven, maar dat leverde niks op.

Han

Dan is dat je probleem. Kopieer het bestandje even vanaf je andere XP machine, als je daar XP SP3 opgezet hebt.

Het bestand zou hier moeten staan voor zover ik kan vinden: C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\HelpCtr.exe
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Hier ga ik ook mee aan de slag. Ik laat het je weten.

john

Op die andere desktop staat inmiddels SP3. Als ik nu op beide desktops in verkenner het door jou opgegeven path volgt, kom ik niet verder als c:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries.
Als ik de map Binaries open, staan op de desktop waar ik zojuist SP3 heb opgezet 13 bestanden, maar HelpCtr.exe staat er niet bij.
De desktop die Help and Support niet kan vinden heeft in dezelfde map Binaries maar 11 bestanden.
Zal ik die 13 bestanden gewoon kopiëren en daarna overzetten of loopt de boel dan in de soep!

john

Ik heb de gok maar genomen en de complete map Binaries van de ene desktop (waar SP3 is opgezet) gekopieerd naar de andere desktop. Maar probleem blijft, nog steeds dezelfde foutmelding. Vreemd dat ik op de desktop waar help & ondersteuning wel werkt ik dat helpctr.exe bestand niet kan vinden.

Han

Misschien staat de map verborgen. Het is uiteindelijk een systeembestand. Pas dat tijdelijk aan zodat je alles ziet bij de map-eigenschappen.
Kijk dan nog eens of je het bestand kunt vinden.

Draait die service waar je het eerder over had op de machine waar "help" werkt, wel?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik had de map opties van beide desktops al op zichtbaar ingesteld. De desktop waarmee het maar niet lukt verbinding te maken met internet en waar ik vandaag SP3 op heb geïnstalleerd, daar werkt de help functie wel. Grappig natuurlijk een desktop met internet en de andere met help; lol.

Han

Och als je er alleen nog video bewerkt dan boeit het eigenlijk toch niet of je helpfunctie werkt of niet?
Je bent alleen bezig met je Pinnacle programmatje en verder gebruik je hem toch niet.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Zou er, wat betreft mijzelf, wel mee kunnen leven en als is toch tegen een probleem aanloopt of met een vraag zit, gewoon ff googlen. Maar de gebruiker van de desktop = (niet verder vertellen) niet zo "handig"; wat heet, als ik. Gezien mijn tijdnood kan ik er helaas, althans nu, niet verder met jouw hulp induiken. Sluit het topic maar af. Ofschoon probleem niet opgelost, heb jij met al je antwoorden enz. getracht mij verder te willen helpen. Wie weet, lukt het in de toekomst nog wel. Nogmaals bedankt voor alles.

Han

Dit zou je nog "System File Check"kunnen proberen. Verder zou ik ook geen oplossingen meer weten.
Zie: https://www.google.nl/search?hl=nl&q=system+file+check+xp&btnG=Google+zoeken&meta=#hl=nl&newwindow=1&q=system+file+check+xp+Nederlands&safe=off

Of deze site:
Bestandscontrole System File Checker - Nederlandstalige Info: http://home.hccnet.nl/h.dalmolen/Computer/Troubleshooting.htm#sfc

Ik sluit je topic hiermee dan af. Wil je er weer op terugkomen als je weer thuis bent dan kunnen we hem altijd heropenen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!