System Event Notification Service

Gestart door john, 22 september 2013, 02:49:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Blijven lekker bezig zo. Zette gisteren de notebook aan en duurde "een eeuwigheid" voor Windows was gestart. Tot mijn verbazing zie ik dat de kleur van de taakbalk van licht grijs is gewijzigd in wit. Verder in de rechter beneden hoek van het scherm de volgende mededeling: Kan geen verbinding met een Windows service maken. Kan geen verbinding met System Event Notification Service maken, waardoor standaard gebruikers zich niet kunnen aanmelden. Als lid van de Administration - group raadpleegt u het systeem gebeurtenissen log voor info.
Notebook uitgezet, weer aangezet en na opstart Windows opnieuw dezelfde mededeling??????????
Het logboek geopend en gekeken bij samenvatting van beheer gebeurtenissen. Type gebeurtenis <kritiek>, gebeurtenis <41>,  bron <kernel power>, logboek <systeem>, afgelopen 24 uur.
Bij type gebeurtenis <fout>,  gebeurtenis <3>, bron <kernel event tracing>, logboek <microsoft>, afgelopen 1 uur. Dan verder onder fout een hele rij van opsommingen, die ik even laat voor wat ze zijn.
Omdat het nog al laat was, de notebook uitgezet en gaan slapen. Vanochtend na het ontbijt, zet notebook aan en alles incl. starten Windows gaat weer normaal snel en geen mededeling of wat dan ook. Wilde eigenlijk systeemherstel toepassen, maar dat heeft weinig zin nu alles weer zonder fout meldingen werkt.
Rest voor mij de hamvraag, wat is er aan de hand geweest.

Han

Ik zou geen vertrouwen meer hebben in het apparaat. Het lijkt erop alsof er een moederbordfout aan het ontstaan is en dat de boel op crashen staat. Dat zou ook verklaren waarom het toetsenbord niet juist aangestuurd wordt. Kernelfouten geeft een besturingssysteem als er fouten zijn die niet gerecovered kunnen worden door het OS. Normaal krijg je dan meestal een BSOD (Blue screen) te zien. Normaal zou ik adviseren om het besturingssysteem opnieuw te installeren maar dat heb je net laten doen.

Wat je nog zou kunnen doen is alle fouten uit je systemlog en applicatielog weggooien en dan een paar keer het apparaat helemaal uitzetten en dan weer aanzetten (koude start). Dus niet een warme boot (opnieuw opstarten) maar echt een koude start waarbij alle BIOS gegevens weer gelezen en verwerkt moeten worden. Dan eens kijken wat voor errors er in je logs verschijnen. Misschien zit er toch een driver dwars maar ik vermoed dat er een hardwareprobleem is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, ik heb je blijkbaar ongewild op het verkeerde been gezet door 2 topics te openen in de rubriek Windows 7 waarbij het topic toetsenbord betrekking heeft op een probleem dat is ontstaan terwijl ik mijn netbook enige tijd aan iemand had uitgeleend.
Het andere topic afgekort SENS, slaat op mijn notebook. Ik zal verder gaan met mijn notebook. Inmiddels heb ik die al weer diverse keren aan en uit gezet en is de opstart van Windows eigenlijk weer normaal qua tijd en geen melding meer gezien. Kan hetgeen je me antwoordde niettemin toch van toepassing zijn of ligt de zaak nu even anders?

Han

Misschien kan je bovenin je vraag even zetten om welke PC/laptop/notebook het gaat. Ik kan het zo langzamerhand niet meer uit elkaar houden. 
Zeker niet als er ook vragen bijkomen over laptops van kennissen. ;D

Errorlog leeggooien en kijken wat er in het log verschijnt is altijd een goede handeling bij foutopsporing. Je krijgt dan verse error meldingen.
Bij vaak kernelfouten is een herinstallatie te overwegen...... of je basisimage terugzetten en dan kijken of het daarin ook gebeurt. Als die basisimage eerder goed was en dan ook fouten gaat geven dan ga je aan een hardwareprobleem denken. Je moet elimineren als je foutopsporing doet. Je foutenlog in combinatie met google (en PCN ook een beetje) is je beste vriend  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Laptops van kennissen..........!? Heb ik iets gemist of? Je bedoelt waarschijnlijk de WIN XP desktop die tijdens fragmenteren bleef hangen bij 3%. Ik heb je daar een PM over gestuurd met de "goede" afloop.

Han

Yep die.  ;D  Ik heb het topic bijgewerkt met de uitslag daarvan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Was even rustig aan dit front omdat ik met de oplossing enz. van dat andere topic bezig was.
Ik heb, zoals je me aanraadde, het logboek gewist nadat ik ze eerst nog heb opgeslagen.
Nu staan er weer nieuwe gebeurtenissen vermeld in de diverse logboeken waarvan ik de m.i. belangrijkste hierna opsom.
Logboek Windows Toepassing:
Waarschuwing voor Volume Shadow Copy-service. VSS krijgt geen toegang tot de hoofdmap van volume. Dan volgt er een hele lange naam waarop je kan klikken. Doe ik dat verschijnt de error, is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.
Logboek Windows Beveiliging:
Hier staan geen gekke dingen in.
Logboek Windows Setup:
Is leeg.
Logboek Windows Systeem:
De snelheid van processor 0 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatie status gedurende 5778 seconden sinds het laatste rapport.
De snelheid van processor 1 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatie status gedurende 5778 seconden sinds het laatste rapport.
De snelheid van processor 2 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatie status gedurende 5778 seconden sinds het laatste rapport.
De snelheid van processor 3 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatie status gedurende 5778 seconden sinds het laatste rapport.

Kan jij hier iets van bakken of uit wijs worden? Hoor het graag.

Han

Microsoft info over:VSS krijgt geen toegang tot de hoofdmap van volume en oplossingen daarvoor.

Wat betreft: De snelheid van processor 0 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer
Ik vond via google allemaal dingen die terugvoeren naar energie instellingen. o.a. deze twee:

*  Deze waarschuwing komt alleen als de laptop op de accu werkt en niet op netstroom. Waarschijnlijk is het een firmware actie om energie te besparen in accu modus.

*  In Windows, check your Power Options. Make sure that your Power Scheme is set to High Performance, and check that every option is set to "Always On".
    Het zou dus inderdaad heel goed met iets in je energie instellingen te maken kunnen hebben.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Han, dat klopt helemaal wat je zegt. Ik heb energiebeheer ingesteld op: Power4Gear Battery Saving. Als dat tot gevolg heeft dat daardoor de snelheid van de processor afneemt (overigens niks van gemerkt, maar dat terzijde), het energiebeheer nu ingesteld op: gebalanceerd (aanbevolen).
Had trouwens in de Windows prestatie score geen afwijking gevonden ten opzichte van eerdere waarden, dus eigenlijk beetje vreemd en tegenstrijdig.
Dat VSS commando ook uit gevoerd,. wat werd bevestigd met de melding 1 bestand verwerkt en 0 bestand niet verwerkt.
Dus zou dat nu ook weer in orde moeten zijn. Laat dit topic nog even open staan, in het geval dat. Laat ik je over een paar dagen, als er geen nieuwe onregelmatigheden v.w.b. dit onderwerp zijn gesignaleerd, weten de zaak op slot te gooien.