welke casefan kopen?

Gestart door flegma83, 16 september 2010, 16:31:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flegma83

Ik vraag me af wat nou beter is.....een 120 mm of een 200 mm casefan (in mijn geval bij een Cooler Master HAF 922 behuizing)? Ik heb namelijk meerdere keren gelezen dat hoe groter de casefan, hoe minder snel deze hoeft te draaien en dus hoe stiller deze is. Maar heb ook wat internet pagina's gevonden met onderzoeken naar grote casefans (zoals bijv. http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2009/10/09/whats-the-best-supersize-case-fan/1) waar ze weer zeggen dat deze grote fans waardeloos zijn. De vraag is uiteraard ook hoe nuttig de testingmethode is.
Wat zijn dan de beste 200 mm casefans (het liefst een doorzichtige omdat deze op het doorzichtige plastic raampje komt van de behuizing)? De Cooler Master MegaFlow 200 mm??

Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie meningen!

Han

Ik heb een miditower PC met een Pentium4 Prescott processor erin en die processor wordt heet met een hoofdletter "H". Goede koeling was dus essentieel in mijn PC. In het begin was dat nogal een probleem en liep de PC regelmatig vast door warmteproblemen.

Uiteindelijk heb ik de boel qua warmte toevoer en afvoer stabiel gekregen en is mijn ervaring is dat ik het beste resultaat (betere airflow) kreeg met drie 80mm casefans. Een fan voorin de kast die koelere lucht aanvoert en de kast inblaast en een fan achterin en aan de zijkant van de kast te plaatsen die de warme lucht uit de kast afvoert. Ik gebruik daarvoor coolermaster 80mm fans, al dan niet met led verlichting. Het zijn fijne fans die lang meegaan en weinig geluid produceren.

Wat is er mis met de fans die meegeleverd worden met de Haf 922?

Die test kan ik niet veel van zeggen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

flegma83

Nou....het ding is dat er bij deze HAF 922 geen side casefan is geleverd. Standaard heeft deze een 200mm aan de bovenkant....een 200mm aan de vookant....een 120mm aan de achterkant. Ik had wat onderzoeken gelezen over een paar behuizingen en bleek dat deze HAF 922 een van de beste was qua airflow etc, de temperaturen werden heel goed geregeld, alleen was hier wel nog een casefan nodig aan de zijkant. Op deze behuizing past aan de zijkant alleen een 120 of 200mm fan. Ik zat ook idd te denken aan een cooler master, die blijken best goed en stil te zijn, alleen twijfel ik dus tussen de
- Cooler Master Megaflow Blue 200MM en
- Cooler Master SickleFlow 120 Blue LED 120mm
Maar ik merk net dat hier luchtstroom eigenschappen te vinden zijn. De 200mm is blijkbaar beter. Iig bedankt voor je antwoord.