wireless uitschakelen via software (vaste antenne)

Gestart door teig, 22 juli 2009, 15:43:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

teig

Hallo,
Via mijn gsm (wifi) zie ik dat mijn wireless op WEP staat. Dit schijnt makkelijk te hacken zijn. Omdat ik zelf geen verstand heb om dat te veranderen in WPA en ook eigenlijk niet met mijn gsm op internet hoef thuis wil ik wireless graag uitschakelen... Het mooiste zal zijn veranderen in WPA mocht ik in de toekomst toch nog van plan zijn wireless te willen maar ga hier toch niet uitkomen.

Ik wil mijn wireless dus uitschakelen maar de antnne is er niet af te draaien. Kan dit uitschakelen via software??

Mvg Teig

Han

WEP is inderdaad niet veilig meer.


Bij mijn router kun je inloggen op het modem en dan in de wireless settings een vinkje zetten bij "enable". Doe ik dat dan staat m'n wireless aan, staat er geen vinkje dan staat wireless uit.

Inloggen op je eigen router is niet lastig. In het boekje ervan staat precies vbeschreven hoe je dat doet. In het kort komt het hierop neer:


Dat doe je als volgt op de computer die met de router verbonden is met de netwerkkabel. Eerst even het ip-adres van je router achterhalen:
Ga naar het start menu --> uitvoeren / run
type in: cmd
[druk op enter]
type in: ipconfig
[druk op enter]

Nu krijg je een heleboel gegevens die niet van belang zijn op één ding na. In het rijtje komt ook het woord "gateway" voor. Hier achter staat een ip adres. Dit zou kunnen zijn: 192.168.*.*
Schrijf dit nummer letterlijk op of onthoudt het even.

Sluit de dosbox af door op het kruisje te klikken of door "exit" in te typen.

Open de internet explorer op de PC die verbinding heeft met de router. Type nu het genoteerde ip-adres in, maar met http:// ervoor.
Dus als de gateway 192.168.2.1 is wordt dat http://192.168.2.1 gevolgd door op [enter] te drukken waarna je contact maakt met je router.

Je krijgt nu een configuratiescherm in je router te zien. Hopelijk hoef je geen wachtwoord in te voeren, anders word het lastiger. Je moet dan dat wachtwoord opzoeken in de handleiding van de router of 'm resetten als je een eigen wachtwoord ingesteld hebt en dat vergeten bent. Als je geen wachtwoord hoeft in te voeren ben je succesvol in het configuratie-menu gekomen van je router waar je de beveiliging aan kunt passen of wireless uit kunt zetten. Hoe je dat verder instelt dat staat uitgebreid in de handleiding van je router.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Uhmm
We hebben de router een naam gegeven en die heb ik in dat blokje ingetikt. Dit had ik opgeschreven destyds. Het wachtwoord dat ik heb opgeschreven destyds pakt niet..... Hoe moet ik dan resetten en wat zijn de gevolgen voor mijn huidige netwerkverbindingen, als ik reset? Ik moet niet verder van huis komen want ik doe alles via jouw uitleg en heb er zelf geen verstand van namelijk.

Gr Teig

Han

Wachtwoorden én naam in routersoftware zijn case-sensitive. Dat wil zeggen dat het uitmaakt of je hoofdletters gebruikt of niet. Kijk eens of je daarmee wel in de router kunt komen en let uiteraard ook, op het al dan niet aanstaan van je caps-lock-toets.

Het resetten van een router kan op vele manieren. Soms door één van de knoppen een bepaalde tijd in te drukken, soms achterop met een paperclip een klein knopje indrukken, soms twee knoppen tegelijk ingedrukt houden. Zo zijn er merkafhankelijk tig meogelijkheden. Hoe je reset is terug te vinden in het boekje van de router of anders door merk/type router in te voeren in google met als extra woordje reset.
Het resetten van je router heeft grote gevolgen. Alle persoonlijke instellingen zijn er dan uit dus ook al je providerinstellingen. De software in je router reset je immers naar standaardwaarden. Daarna is ie weer zoals ie was toen ie nét uit de doos kwam waarin ie verkocht werd. Alles moet dus opnieuw ingesteld worden.
Zorg dus als je dat doet dan je je providerinstellingen weet want na het resetten heb je geen internet meer totdat die settings hersteld zijn. Op afstand kunnen we je daar niet bij helpen.

Veel providers hebben voor de ruters die ze bij hun abonnementen geven de settings online staan. Bij mijn provider xs4all ziet dat er zo uit. Is dat bij jouw provider ook zo, print de settings voor jouw router (modem) dan uit.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Bij gebrek aan reactie hang ik hier een slotje aan.  :locked
Groetjes van Bugs