Skimmers

Gestart door Han, 16 oktober 2008, 17:41:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Wie is er hier wel eens slachtoffer geworden van skimmers? Ik 1x bijna hier vlakbij in het tuincentrum van Bos. Ik pin bijna altijd maar daar had ik cash betaald. Later bleek dat daar de pinmachine gemanipuleerd was. Pff mazzel gehad.

Ik las vandaag onderstaand bericht op webwereld. Als dat echt waar is, dan vind ik dat behoorlijk verontrustend.  :huh



Skimmers manipuleren pinautomaten al in de fabriek - Donderdag 16 oktober 2008
Een groep criminelen uit Azië heeft de rekeningen van duizenden Britten geplunderd, waarschijnlijk met behulp van reeds in de fabriek gemanipuleerde pinautomaten.

Dat zei Dr. Joel Brenner, directeur van de National Counterintelligence in de Verenigde Staten, tegen de Britse krant de Telegraph. Hij waarschuwde dat talloze betaalautomaten die beland zijn in supermarkten en winkelketens gemanipuleerd zijn.

De criminelen zouden ergens in de productiefase hun slag hebben geslagen voordat de automaten hun weg vonden naar de eindbestemmingen. De betaalautomaten houden zich meestal 'slapend', maar sturen om de zoveel tijd ineens een pakket geskimde pinpasdata door naar de fraudeurs die zitten te wachten in Lahore, Pakistan.

De criminelen plaatsten hiervoor drie elementen in de apparaten. De eerste kopieert de gegevens van de pinpassen, het andere slaat de gegevens versleuteld op en de derde werkt als een soort mobieltje en verstuurt de gegevens. maar dus slechts incidenteel, daardoor sijpelt de data langzaam richting de fraudeurs, maar op zo'n manier dat het minder opvalt.

Extra gewicht
Brenner was verbaasd over de technische mogelijkheden van de criminelen. 'Normaal gesproken zou alleen de geheime dienst van verschillende landen in staat zijn dit kunstje te flikken. Maar dit begint eng te worden.' 'De apparaten werden in de fabriek in China opengebroken, gesaboteerd, en weer perfect dichtgemaakt. Het was onmogelijk voor iemand die daar werkt om het verschil te zien tussen een gesaboteerde en een normale pinmachine.'

De pinautomaten vervolgden daarom gewoon hun exporttraject richting Groot-Brittannië, Ierland, Denemarken, België en Nederland. Een onderzoek gestart door Mastercard toonde aan dat een gemanipuleerde pinautomaat toch te herkennen valt. Een veilige pinautomaat weegt gemiddeld 100 gram minder dan een automaat waarmee geknoeid is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

In 2002 is mijn creditcard geskimd in Engeland. Bij een BP tankstation langs de snelweg. Het eerste apparaat waar mijn pas in moest weigerde, dus moest ik een andere machine gebruiken. Ik zei nog, niet dubbel afschrijven hè?

Nou, het werd niet dubbel afgeschreven, ze hebben er spullen voor gekocht voor een paar duizend euro. De creditcardmaarschappij loste dat direct op toen ik ze belde nadat ik mijn afschrift had gekregen. Pas werd geblokkeerd, binnen 3 dagen had ik een nieuwe, en mijn rekening werd gecrediteerd. Ze vertelden ook dat er nog meer betalingen waren gedaan op mijn naam, maar die zou ik niet eens meer zien, ze zouden dat gelijk rechttrekken. En dat was ook zo.

We komen nog regelmatig langs dat BP station, maar tanken doe ik er nooit meer.
Ons hotel van afgelopen september en voor onze trip in december staat zelfs op hetzelfde terrein als die BP pomp.
Groetjes van Bugs

Format Arie

Ik heb het nooit meegemaakt. (afkloppen)
Ik tank altijd hier met pinnen, en vraag nooit een kassabon.
We gaan er misschien gewoon teveel uit dat het altijd de ander is die de dupe is.
Eigenlijk ben ik net zo, en ga er misschien te nonchelant mee om.

Helen

Poosje terug was hier in het winkelcentrum de automaat van de Postbank het doelwit. Een hoop mensen, die daar gepind hadden, zaten toen met een geblokkeerde pas. Gelukkig pin ik daar nooit, want het is een oud apparaat, dat nooit aangepast is sinds ik daar werkte, dus mij te link.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Ik check inderdaad ook het apparaat waar ik uit wil pinnen. Oogt het rommelig of niet naar m'n zin omdat er wat kapot lijkt dan ga ik naar een andere.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!