Een link maken van een bestand naar een ander bestand op een CD-Rom

Gestart door averheijden, 13 juli 2008, 20:52:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

averheijden

Geacht Forum,

Waarschijnlijk een rare vraag, maar ik stel hem toch maar

Zou het mogelijk zijn om b.v. op een foto in een Word Document die op de CD staat een link te leggen naar een video filmpje wat op dezelfde CD staat.

Dus men klikt op de foto in het geopend Word Document en het filmpje opent zich in Windows Media Player.

mvg
Alfons

[move]AV[/move]

Han

Dat gaat lastig worden, tenzij die cd-rom altijd op dezelfde computer afgespeeld wordt.
Je moet bij het aangeven waar het bestand staat in de link de driveletter opgeven. Die cdrom-speler kan een driveletter hebben van D: t/m Z:
Mijn dvd-rom drive zit bijvoorbeeld op K: en de dvd-writer ol L:

Ik zou hiervoor geen oplossing weten, maar dat wil niet zeggen dat er geen een is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

averheijden

Bedankt Han,

Ik had zelf ook al  in die riching gedacht, de Drive letter dus en daar achter met slash de naam van het andere bestand.
Maar of dat werkt?

Ik zal dat moeten uit proberen, of heeft iemand anders het misschien al gedaan.

Alfons
[move]AV[/move]

Doy

Kan je dat afspeel-bestand niet naar je harde schijf kopiƫren?

averheijden

Ja, en dan?

het was de bedoeling een "link" te leggen en op de CD-Rom b;v station "E/" (de lezer) te blijven

Alfons
[move]AV[/move]

Doy


Han

Ik dacht meer dat het de bedoeling was dat iedereen die cd zou kunnen gebruiken en dat het filmpje met die link dus in elke PC vanaf de cd-rom direct afspeelbaar zou moeten zijn. Jou idee is een oplossing, Doy maar ik zou het niet zo op prijs stellen als ik een cd zou bekijken dat er dan data ervan naar mijn harddisk geschreven werd, toch?
Je weet niet waar zulke data naartoe geschreven wordt en het vervuild dus je harddisk. Zou een fraaie boel worden als dat vaker gebeurt ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Doy


averheijden

Citaat van: Han op 14 juli 2008, 14:29:46
Ik dacht meer dat het de bedoeling was dat iedereen die cd zou kunnen gebruiken en dat het filmpje met die link dus in elke PC vanaf de cd-rom direct afspeelbaar zou moeten zijn. Jou idee is een oplossing, Doy maar ik zou het niet zo op prijs stellen als ik een cd zou bekijken dat er dan data ervan naar mijn harddisk geschreven werd, toch?
Je weet niet waar zulke data naartoe geschreven wordt en het vervuild dus je harddisk. Zou een fraaie boel worden als dat vaker gebeurt ;)

Dat was inderdaad de bedoeling op de CD blijven werken dus, niet naar de Harde schijf brengen.

Ik heb al zitten experimenteren maar lukt niet, en denk dat dit gewoon niet kan!
Al die bestanden op een CD-Rom die daar ingebrand zijn, zijn "ALLEEN LEZEN" bestanden.

Tenzij er iemand is ddie handiger met dit werk is dan ik.
Ik hou mij nog steeds aanbevolen
Alfons
[move]AV[/move]

Han

Alles wat je op een cd-rom brand krijgt inderdaad automatisch het attribuut "alleen lezen" mee omdat dit het enige is wat je ermee kunt doen. Okee kopieren kan ook maar ook dan lees je het bestand eerst.

Ik vraag me dan toch af hoe ze dat regelen op de cd-rom van bijvoorbeeld het blad PC-Active.
Daar staan ook programma's op die je met een link kunt starten. Je zou het eens kunnen navragen op het forum van dat blad.
http://forum.pc-active.nl/
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!