Kwartje van Kok terug, NU!!

Gestart door Han, 29 mei 2008, 13:41:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Teken de petitie op www.kwartjevankokterug.nu

Wij zijn het zat! Het zal niemand ontgaan zijn: als u tegenwoordig uw tank vol wilt gooien, dan zult u eerst langs de bank moeten gaan om een 2e hypotheek af te sluiten.

In Nederland is de brandstofprijs de hoogste in de wereld! Iedereen klaagt, maar er is geen centraal punt van samenkomen. Dit kan niet langer. Actiegroep "Nederland is het ZAT" heeft nu de website Kwartje van Kok terug NU opgezet.
Wij zijn dit soort misstanden van het kabinet zat en willen het Nederlandse volk een centraal punt aanbieden zodat wij onze ontevredenheid kunnen laten horen!

Wist u dat 62% van de brandstofprijs uit accijns bestaat? Wist u dat er per dag ongeveer 23.000.000 (zegge 23 miljoen euro) aan accijns wordt verdiend van UW zuurverdiende geld waar u al normale belastingen over betaalt. Dit wordt verspild aan prestigieuze projecten als de Betuwelijn, verkeerd ingeschatte begrotingen, wachtgeld en ga zo maar door.



Venezuela heeft enorme oliereserves en zegt "eigen land eerst", dus kost 1 liter brandstof 3.2 dollar cent. Wij hebben een van de grootste aardgasbellen in Europa maar hebben wij een goedkope gasprijs? Nee, want de gas prijs is gekoppeld aan de olieprijs en het grootste gedeelte wordt tegen de huidige marktprijs verkocht aan het buitenland.

Er zijn zoveel misstanden aan de hand in dit land. Wij merken dat Nederlanders het zo zat zijn, dat zij er zelfs niet meer over willen praten, omdat ze weten dat ze er chagrijnig en zuur van worden.

Nu gaan wij ze een voor een aanpakken. Het kwartje van Kok is hier de eerste van. Teken met zijn allen onze petitie en wij zorgen ervoor dat deze bij Den Haag wordt aangeboden. Krijgen wij het kwartje van Kok niet terug? Dan zullen er acties worden aangekondigd op deze site.

En niet zomaar acties, maar KEIHARDE acties. NEDERLAND IS HET ZAT!!!
Het is NU tijd voor ACTIE. Teken de Petitie! Stuur deze site naar iedereen door die hier hetzelfde over denkt!!

Teken de petitie op www.kwartjevankokterug.nu
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

1 juli gaat de accijns op diesel met 3 cent omhoog.  :juggle
Groetjes van Bugs

Han

Uhh daar gaat het hier niet om. Deze actie is in het algemeen om het kwartje van kok terug te krijgen.
Dat zit nu nog steeds op de prijs van brandstof of het nu diesel is of gewone peut. De accijnzen stijgen hier de pan uit.

Dat kwartje op de accijns van brandstof is in 1991 ingevoerd om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen. Volgens Wikipedia hebben we dat geld al teruggekregen maar dat zal dan wel weer middels een sigaar uit eigen doos zijn gegaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Wat is terug?
Kwartje goedkoper? Toch ook voor mijn euro 95 voor mijn scootertje hoop ik dan, haha. Ga alvast tekenen :goed

Han

Kwartje was nog in het gulden-tijdperk hé. Het gaat dus ongeveer om de helft.
Wij tanken in onze auto's ook euro 95  :yessss
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

genius

ik heb ook getekend :P
hopen dat het wel echt is en dat ze echt tot actie over gaan  :-[

Han

Dat hoop ik ook. Bugs zegt dat het niks zal helpen maar doe je niks dan helpt het zeker niet.
Proberen waard, lijkt mij.  :yessss
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Het geld is allang uitgegeven. Dus dat gaan ze zeker niet teruggeven aan aan makkelijke prooi zoals de automobilist. Ze zeggen toch al dat ze het hebben teruggegeven door de accijns minder omhoog te hebben gedaan in het verleden?

Hetzelfde gaat gebeuren als het rekeningrijden wordt ingevoerd. Motorrijtuigenbelasting wordt afgeschaft? Let maar op, je gaat nog meer motorrijtuigenbelasting betalen dan nu. Plús het rekeningrijden. Wat ze waarschijnlijk wel zullen doen (ik ken mijn pappenheimers) is de motorrijtuigenbelasting verlagen. Maar eerst gaat het de komende jaren (tot het rekeningrijden wordt ingevoerd) steeds omhoog. Zoals ik al schreef, ik ken mijn pappenheimers.
Groetjes van Bugs

Han

Dat kan allemaal wel zo wezen maar als niemand zijn kop opentrekt en iedereen gezapig af gaat zitten wachten omdat het allemaal toch wel zo zal lopen, dan gebeurt er zéker niks.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Vandaag wat media-aandacht voor kwartjevankokterug.nu in "De Telegraaf".

Ik vind 161.000 reacties overigens maar matig. Misschien komen er meer bij nu het in de krant heeft gestaan?
Er zijn er inmiddels ruim 8000 reacties meer bijgekomen.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!