Yahoo, webcam foto opslaan tijdens chatten

Gestart door john, 27 november 2007, 13:34:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Ik vraag me af hoe ik de afbeelding op de webcam van degene met wie ik in Yahoo aan het chatten ben kan opslaan. Doe ik dat met prt scrn dan krijg ik ook al het overigen wat op het scherm zichtbaar is er bij en dat wil ik juist niet. Heb wat geëxperimenteerd maar ben er niet in geslaagd. Oplossing zal wel zo simpel zijn als 1 + 1 = 2, maar zo'n pc nerd ben ik nu ook weer niet.

Han

Alleen de foto kan je met behulp van "prt scrn" niet pakken. Je clipt of de hele pagina die open staat met "prt scrn" of je clipt alleen het openstaande venster met "ALT + prt scrn".

Misschien is er in Yahoo zelf de mogenlijkheid om het plaatje op te slaan. Ik kan je daarmee niet helpen want ik gebruiok zelf yahoo messenger niet. Meest logische zou zijn met de rechtermuisknop op de afbeelding klikken en dan "afbeelding opslaan als". Sommige chatprogramma's houden ook een log bij op de harddisk. Je zou daar eens kunnen kijken of er niet een clip van de webcam-foto staat.
Lukt dat allemaal niet dan kan je ook de hele pagina clippen en de foto er met een grafisch programma even uitknippen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Die hint van "ALT + pr scrn" ga ik morgen uittesten. Dat uitknippen met een grafisch programma zal best werken alleen ben ik niet zo thuis met dergelijke prog's. Yahoo kent wel een full archive van de chat tekt maar slaat geen clip daarin op van de webcam foto. Laat je morgen in de loop van de dag nog even wat weten na een chatsessie met cam.

john

Die hint van "ALT + pr scrn" , werkt dus prima. Alleen zit ik dan met hetzelfde probleem als weleer nl. dat je die pr scrn naar een Word doc gaat kopieëren en je dan alsnog een grafisch progje nodig hebt om dat plaatje eruit te kunnen knippen. Heb jij een suggestie voor een grafisch progje zonder al te veel toeters en bellen, dus heel erg eenvoudig om te gebruiken voor dit doel.

Han

Ja, je kan een stukje uit een geclipte afbeelding clippen met het in windows zelf aanwezige MSPaint.

* Wat extra info erover.
* En nog wat info.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik begrijp de werkmethode, moet ik de prt scrn wel opslaan in een bestand met de extentie: bmp of jpg neem ik aan. Maar met de verder bijgeleverde uitleg moet ik eruit komen. Ga morgen opnieuw tijdens chatten van de webcam pic prt scrn maken en dan in een te bewerken bestandsformaat wegschrijven om er mee aan de slag te kunnen. Laat ik je dus weten zodat je daarna topic kan afsluiten.

Han

Je hoeft de prt-scrn niet perse op te slaan. Je maakt een prt-scrn, opent dan meteen MSPaint en klikt daarin op plakken. Daarna knip je de foto eruit en het resultaat daarvan sla je pas op.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Heeft een paar dagen langer geduurd dan ik kon inschatten alvorens een reactie te kunnen geven op je laatste bericht. Heb de procedure inmiddels enkele malen toegepast en werkt idd. perfect. Bij deze dus mijn dank en je mag dit topic sluiten wat mij betreft.

Han

Fijn dat je eruit bent, John.

Ik sluit het topic hiermee af  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!