Fender

Gestart door Rob, 29 maart 2007, 12:31:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

Goedemiddag,daar ben ik weer met een klein probleempje:ik heb een fender hawaiian steel guitar geerft van mijn vader met versterker ,die hij in plus minnus1965 heeft gekocht van:george de fretes of van rudy wairata.
mijn moeder weet het niet meer,ik ben op verschillende sites geweest maar nergens kan ik een vraag stellen.
toch zou ik graag willen weten van wie hij hem toen gekocht heeft,hij heeft het100 keer verteld maar toen was het zeker niet zo belangrijk,(nu ineens wel,zo dom)ik heb het serie nummer van de gitaar:pat-2838974
HeHe nu mijn vraag:waar kan ik op internet uitvogelen van wie mijn vader die gitaar gekocht heeft?
ik kom er zelf niet uit ,BVD Rob
Egoisme is iets dat je beter voor je zelf kunt houden

Bugs

Dat is niet het serienummer, Rob.
Dat is het patentnummer van de gitaar. Kijk maar eens op dit forum.
Ben bang dat het zonder verdere informatie een moeilijke zaak gaat worden. Heb je een serienummer?
Anders denk ik dat het je beste kans is om op dat forum je vraag te stellen, daar zitten de mensen met kennis. ;)
Groetjes van Bugs

Rob

Dank je wel Bugs,zo zie je maar, ik ben gewoon verkeerd aan het zoeken,ik dacht echt dat het een serie nummer was .maar het is wel een echte ,en ik heb geen papieren dus het zal niet
meevallen om het serie nummer te krijgen dus waar ik naar zoek is een echte liefhebber die weet waar die gitaar vandaan komt mijn moeder en ik noemden het katte gejank ,maar nu is het ineens wel belangrijk (ook omdat hij al zo oud is)ik moet nu gaan werken maar ik kijk morgen verder alvast bedankt voor jullie eventuele reacties groetjes Rob

PS anders moet ik gewoon naar een gitaar winkel waar ze Fender verkopen,Fender schijnt dit jaar trouwens 60 jaar te bestaan er is een beurs in Londen misschien wordt ik zo wat wijzer?
Dank je wel voor het meedenken
Egoisme is iets dat je beter voor je zelf kunt houden

Bugs

Staat dat serienummer nergens op die gitaar?
Nogmaals, plaats je vraag ook even op dat forum, je weet maar nooit.
En een reisje naar Londen is ook nooit weg, leukste stad van Europa in mijn opinie. ;)
Als je nog wat te weten komt, vertel je ons dat dan nog even?
Groetjes van Bugs

Rob

is goed Bugs,bedankt voor je reactie :goed
Egoisme is iets dat je beter voor je zelf kunt houden

Rob

Goedemiddag allemaal,de gitaar waar ik over schreef blijkt een fender champion te zijn uit eind jaren 50 begin 60 om een juist jaartal te krijgen moet ik inderdaad een serie nummer hebben,en dat zal niet meevallen maar omdat ik weet van wie hij geweest is voordat mijn vader hem kocht is er misschien nog hoop,maar dan moet ik die persoon weer achterhalen en dat zal ook niet meevallen.ik heb weer gezocht naar een fan club waar je vragen kan stellen maar niet gevonden.
maar het is wel leuk zo een speurtocht Groeten Rob :goed
Egoisme is iets dat je beter voor je zelf kunt houden

Josette

Succes ermee, hoop dat je het vind!  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Rob

dank je josette,het is best leuk om ergens serieus naar te zoeken,de familie zoekt bvb naar fotos
er is iemand van een indo site die me ook helpt met zoeken er is weer iemand anders die binnekort naar londen gaat en ook voor me wil informeren ,zo kom je nog eens in je kenissen,een ding weet ik nu wel:ik moet hem niet zo maar van de hand doen.
Egoisme is iets dat je beter voor je zelf kunt houden

Format Arie

geen foto van die Fender? want ben nu wel nieuwsgierig.

Rob

Sorry voor de laate reactie,ja ik heb er wel fotos van maar net als de vorige keer ik weet ik weer niet hoe ik die foto hier moet krijgen :huh
Egoisme is iets dat je beter voor je zelf kunt houden

Han

Dan wordt het misschien tijd dat je je daarin verdiept  ;)

* accountje aanmaken bij picturetrail, plaatje op maat maken en uploaden maar je picturetrail webruimte. Plaatje op forum zetten   

Je kunt ermee oefenen in de rommelhoek.
Als je het eenmaal weet dan kan je dat op elk forum gebruiken.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Rob



weeeer een late reactie,maar ik heb het echt druk met mijn nieuwe hobby(insect etende plantjes)sorry hiervoor.
groetjes Rob            enne Han:ik kan een foto plaatsen,dank je voor de tip ;D ;)
Egoisme is iets dat je beter voor je zelf kunt houden

Bugs

Als je het eenmaal weet is het niet zo moeilijk. Goed gedaan Rob! :)
Groetjes van Bugs

Rob

Nee Bugs ,dat is waar maar alles moet je leren,
iemand heeft het me voorgedaan,maar goed:dat een plus een twee is heb ik ook niet van mezelf
toch??? ;D ;D ;D ;D
Egoisme is iets dat je beter voor je zelf kunt houden

Bugs

Dit kan ook: 1+1=11. Hangt van de interpretatie af. Maar we gaan nu wel heel erg off-topic. ;)
Groetjes van Bugs

Han

Goed gedaan Rob  :goed

Wat ziet dat ding er apart uit zeg. Ik had een gewone gitaar in m'n hoofd.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Rob

Hallo allemaal.ik heb de zoektocht weer opgepakt,ik had het eigenlyk opgegeven maar ik ben het toch weer gaan proberen ....en ik denk met sukses..er staat op een van de potmeters:137-65-18.wat zou moeten betekenen dat de gitaar is gemaakt in week 18 van het jaar 1965.en het serie nummer zou moeten zijn:10176
Stel nu dat het allemaal klopt???????? hoe zoek ik nu de vorige eigenaar?want ik wil nog steeds bewyzen dat hij
van Rudy of George is geweest.
groetjes Rob
Egoisme is iets dat je beter voor je zelf kunt houden

Bugs

Je beste kans is denk ik om contact op te nemen met Fender.
Misschien is daar ooit de garantie geregistreerd.
Groetjes van Bugs