FTP via xp box

Gestart door adhe55, 24 juli 2006, 12:03:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adhe55

Hallo,

Ik was helemaal verknocht aan mijn w98se systeem en gebruikte mijn oude pc dan ook voor allerlei
klusjes. Nu het systeem onstabiel word ben ik verplicht om met de tijd mee te gaan en te kiezen voor mijn XP systeem.
Mijn probleem is echter dat ik heel moeilijk leer en daarom altijd terugval op vertrouwde software.
Nu heb ik mijn homepage html software op mijn XP systeem geinstalleerd en kan ik mijn homepage weer updaten.
Echter mijn vertrouwde ws_ftp is niet gratis beschikbaar op XP en ikheb al verschillende ftp progjes geprobeerd maar kan geen
files overzetten naar mijn home server. ( via mijn XP systeem ).
De inlog settings zijn okee, maar ik krijg telkens errors while listing remote folder contents. The data connection could not be established.
Ik gebruik nu ESFTP maar ook andere FTP tools geven soortgelijke errors. De Xp firewall staat open voor port 21 ( FTP ).

Is er iemand die mij een hint kan geven en me weer op weg kan helpen?

Bij voorbaat dank

adhe55

//extra info

Dit is de melding via coreFTP_LE

connect socket #656 to 195.241.77.82, port 21...
Can't establish connection --> home.tiscali.nl:21 @ Mon Jul 24 12:58:03 2006   (0-38)

groeten

Adhe55

Han

Voor een ftpconnectie is het belangrijk dat je de juiste inloggegevens gebruikt.
* naam van de ftp server die aan jouw account toegewezen is
* inlognaam van je account
* paswoord van je account
Waarschijnlijk gaat er daar iets mis. Anders even de helpdesk van Tiscali bellen of mailen

Ik heb hier nog "WS_FTP 95" voor je liggen. Dat was destijds een freeware versie van WS_FTP en die doet het prima in WinXP. Je hoeft deze versie niet eens te installeren. Je dubbelklikt in de map op "WS_FTP95.EXE" en voila het werkt (nadat je je accountgegevens erin gezet hebt). Soms krijg je bij openen een venstertje met de vraag of je 'm wil kopen. Klik op de knop dat je er alleen mee wilt werken en hoppa het werkt weer. Ik heb dat proggie al jaren achter de hand voor als m'n ander FTP-programma eens steigert. "WS_FTP 95" werkt altijd.
Zal ik het mapje even inpakken en naar je toesturen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

adhe55

Hallo Han,

bedankt voor je hulp en ja ik zou heel graag de versie van ws_ftp 95 willen ontvangen.
Zoals gemeld is het voor mij erg moelijk om nieuwe dingen te leren
De settings die ik gebruik om met mijn Xp box te ftpen heb ik overgenomen van mijn werkende w98se box en ook nog eens gecontrolleerd.

Tiscali heeft instructies staan op hun helpdesk pagina en die heb ik  gevolgd.
Ik kan ze inderdaad nog eens bellen maar meestal krijg i keen antwoord waar ik niet veel verder mee kom.

hoe wil je het progje naar me toe sturen moet je mijn e-mail adres hebben?

nogmaals bedankt

adhe55

Han

Ik stuur het naar het mailadres wat je in je profiel hebt staan.

Ik stuur je dus een mail met bijlage "Wsftp95.rar".
De bijlage is 225kb groot.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Bericht van Ad via de mail:

Hallo Han,
hartelijk dank voor ws_ftp95.
Ik heb het direct geinstalleerd maar krijg ook hier errors.
Hij connect naar het juiste ip adress op port 21 maar i krijg da
! receive error: Blocking call cancelled
    ! Connection failed.


Heel erg bedankt,
groeten, -Ad-

Moet toch aan mijn Xp box liggen, firewall staat open,


Bericht van mij terug aan Ad:
Ik denk dat je firewall van windows dwarsligt.
Zet die maar es uit en kijk dan hoe het gaat



Bericht van Ad via de mail:
Hallo Han,
dank voor de tip maar als i kwindows firewall uitschakel heb ik het zelfde probleem: zelfde error message.
bedankt -Ad-

Bericht van mij terug aan Ad:
Geen idee dan, Ad.
Bij mij in WinXP Pro en bij Bugs in WinXP Home
werkt het progje wat ik je stuurde prima.
Misschien dan toch maar de helpdesk bellen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Misschien helpt dit, Ad:

FAQ van Ipswitch (maker van ws_ftp) : WS_FTP - Receive error: blocking call canceled
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

adhe55

Hallo han,

dank voor al je moeite, helaas geen resultaat. :pissig
Ik had de FAQ oplossing reeds geprobeerd maar ergens zit er iets fout.
Ik heb tiscali een mail gestuurd of zij nog een oplossing weten.

Bedankt

-Ad-

adhe55

Hallo,

even wat extra informatie.
Ik heb een laptop aangesloten op mijn netwerk en ftp programma gestart.
Ik krijg het zelfde probleem ( XP sp2 ).

Het zou dus kunnen dat het aan de router ligt ???


Groeten

-Ad-

Han

Dat kan. Zit daar een ingebouwde firewall in? Dan ook daar poort 21 openzetten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

adhe55

Hallo Han,

ik heb geprobeerd om de router te configureren, helaas lukte het me niet om ftp werkend te krijgen.
Daarna verloor ik  mijn netwerk en mijn printer. Zou kunnen dat het met de warmte te maken heeft.
Gelukkig vanochtend de boel toch weer werkend gekregen en weer een stabiele internetconnectie aan de gang
gekregen. Lijkt of ik problemen heb met een usb controller????

Afijn ftp staat nu op een zijspoor.

Maar i kben in ieder geval weer on-line om je te bedanken voor je hulp

groeten.

-Ad-

Han

Als je een router hebt waar een firewall inzit (dat staat in je handleiding) dan is dat het probleem dat je ftp het niet doet, en niet een usb-controller.
Ik kan je daar niet mee helpen zolang je niet verteld welke router je precies hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

adhe55

Sorry Han,

het probleem was dat ik netwerk problemen kreeg veroorzaakt door een usb hub.
FTP probleem wordt inderdaad niet veroorzaakt door de usb hub.

Ik heb een zyxel 2602HW modem/router met daarachter een Linksys WRT54G router die werkt als een acces point.
Ik ben me nu aan het verdiepen in het opstellen van regels op mijn Zyxel.

Misschien dat het uitzetten van de firewall op mijn zyxel nog de beste optie is.

Eerst nog maar even wat lezen over deze materie die geheel nieuw is voor me.

groeten

-Ad-

Han

Verbindingen die van router naar router lopen geven heel vaak problemen als je ze niet goed instelt. Het is lastig om deze combinatie in te stellen omdat je er maar moeilijk achterkomt waar de configuratiefout zit.
Dit topic op tweakers heeft iemand ook problemen om FTP aan de gang te krijgen. HGij heeft hetzelfde modem als jij hebt. Uit dat topic begrijp ik dat je zyxel 2602HW modem/router een firewall heeft. Je linksys router heeft ook een firewall. Als je firewall in XP aanstaat dan mag het een wonder heten dat je uberhaupt online kunt komen  ;)
Wil je kunnen ftp-en dan zal je alle firewalls juist moeten configureren.

CiteerMisschien dat het uitzetten van de firewall op mijn zyxel nog de beste optie is.
Dat heb ik hier ook gedaan. Ik was het zat om de instellingen allemaal dubbel te doen.
Op de PC's in het netwerk staat toch ook al firewallsoftware.
Maar...., als je het stukje op tweakers leest van je modem/router gaat dat uitzetten van de ingebouwde firewall ook niet zonder slag of stoot.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Hoe is het hiermee, Ad?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

adhe55

Hallo Han,

na veel lezen heb ik besloten de dingen te laten zoals ze zijn, dus geen veranderingen te maken aan mijn firewall instellingen van linksys access point en zyxel modem/router.
Vorige week had ik geen stabiele internetverbinding meer en ik ben bang dat ik meer verkloot dan dat ik oplos.

Dus voorlopig maar geen ftp meer vanaf mijn thuisnetwerk.

bedankt voor de hulp


groeten

-Ad-

Han

Okee, Ad.
Dan sluit ik het topic hiermee af  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!