Even klagen over UPC

Gestart door Bugs, 31 mei 2006, 11:51:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bugs

Wat een ****bedrijf is UPC toch.
Han had al sinds jaar en dag een abonnement op Filmnet. Die is sinds een paar maanden overgenomen door UPC. Enige tijd terug kregen wij bericht dat we (ongevraagd) een digitale modem zouden ontvangen, alles wat voorheen Filmnet was wordt nu via digitale televisie uitgezonden. Uiteraard mét prijsverhoging.

Aangezien we toch al van plan waren om Filmnet op te zeggen (we keken er nauwelijks naar) was dit een mooie gelegenheid om dat te doen. Die digitale modem hadden we inmiddels ontvangen dus namen we contact op met UPC om te vragen hoe we die terug moesten zenden. Nou, die modem moesten we uitpakken (hij zat dus keurig in een doos, we hadden 'm niet uitgepakt en kon dus zo terug met een ander adreslabel) en we moesten 'm in een doos stoppen die UPC aan ons opstuurde. 

Op zich al een merkwaardige werkwijze, maar goed. Die doos was ook eens veel te groot, dus hebben we de lege plekken maar opgevuld met brokken van de originele doos. :shades
Die modem is teruggezonden op 14 maart. Gisteren kregen we een brief dat het modem nog niet is aangekomen en of we dat even alsnog willen doen, anders kunnen we € 150 betalen.

Vanochtend de klantenservice gebeld. Dat kost 10 cent per minuut, ook al zo iets belachelijks. Krijg je een keuzemenu, en als je gekozen hebt wat je wilt hebben dan hoor je opeens de stem van Marco Vianen (althans, dat zegt ie), de directeur van UPC, of ik mee wilde doen aan een telefonisch onderzoekje. Nee, natuurlijk niet, niet voor 10 eurocent per minuut!
Goed, met keuze 2 kon je dat overslaan en ik kreeg een helpdesk medewerker aan de lijn die nog veel moest leren.

Hij vertelde mij dat ik niet de enige was, en hij zei dat ik een kopie van het verzendbewijs moest opsturen "want dan wordt het wel opgelost en dan hoeft u niet die honderdenzoveel euro te betalen".
Nadat ik 'm had duidelijk gemaakt dat er geen haar op mijn hoofd (en dat zijn er gelukkig nog genoeg) ook maar een seconde overweegt om dat te doen haastte hij zich te zeggen "nee, nee, natuurlijk niet".

Goed, de brief is klaar, en gaat vanmiddag op de bus. Heb om een schriftelijke bevestiging gevraagd dat het is opgelost. Ben benieuwd. Moet wel zeggen dat je niet tijdenlang in de wacht staat als je ze belt, maar voor de rest..... we doen zo weinig mogelijk zaken met UPC. We zitten nog even vast aan de kabel, totdat KPN ook BBC gaat aanbieden, en ze een leuke aanbieding hebben waar je niet zoveel voor de ontvangers hoeft te betalen.

Zo, ben ik het verhaal even kwijt.  ::)


Groetjes van Bugs

marloes

pfff zeg wat een gedoe bij upc
dat is echt een vlut bedrijf
zo lang bewegen nog kan dan doen

anykoen

Wat ik lees valt nog mee.
UPC heeft een organisatie die alleen telefonisch "bereikbaar" is; UPC krijg je nooit aan de lijn, het zijn allemaal callcenters. Overigens heel aardige mensen, maar je hebt er niets aan.

Als het soms lukt een toezegging te krijgen is die niets waard, want er wordt categorisch geweigerd om een telefonische afspraak schriftelijk te bevestigen.
Schriftelijk reageren is ook erg moeilijk omdat UPC over het hele land is verspreid en voor elke boodschap c.q. klacht een ander adres heeft.

De problemen zijn begonnen doordat mijn wachtwoord steeds niet klopte. Door de helpdesk mocht ik niet worden geholpen omdat ik een betalings-achterstand had (van enkele dagen). Maar juist om de factuur te betalen wilde ik zien hoeveel ik moest betalen aan UPC. ZO draai je dus in een kringetje rond.

Overigens onstond het hele probleem doordat UPC niet - zoals afgesproken - een mail stuurt om je te attenderen op de factuur on-line.

Met de gratis modems is het vlot gegaan.
De eerste paste in de brievenbus en heb ik retour gezonden.
De tweede was groter en werd bezorgd door TPG; desgevraagd zei meneer TPG dat ik het pakje mocht weigeren, hetgeen ik graag deed.

Opzeggen kan alleen een maand voor de einddatum; eerdere opzeggingen worden niet behandeld.

Als ik veel geld had, zou ik een hele gemene advocaat inhuren...

Paul
Paul

Format Arie

Als ze nou eens beginnen met ongevraagd de honderdduizend te sturen.
Wat een ballentent die UPC zeg :-\

anykoen

Laatste nieuws!!!

Al eerder heb ik mijn deel van de UPC-ellende beschreven en daarbij het probleem dat UPC ongrijpbaar is.
Maar nu is het toch gelukt om van UPC af te komen.

Alle lof naar mijn echtgenote die een forse telefonische strijd heeft gevoerd en op beleefde maar erg indringende manier heeft laten weten dat "nee" geen antwoord is.
Een afkoopsom ter hoogte van de rest van het abonnementsgeld moet worden betaald. Is niet onredelijk omdat een jaar-contract is getekend. Anderzijds kan worden gesteld dat UPC aan meerdere van haar verplichtingen niet heeft voldaan; maar wie heeft er de kosten van een procedure voor over?

Overigens was de aanvankelijke afkoopsom (alsmede de laatste nota) onjuist. Inmiddels maken we (weer) gebruik van KPN zodat van telefoonkosten bij UPC kan geen sprake zijn. Het factuurbedrag dat werd genoemd was echter het tot nu toe gebruikelijke bedrag inclusief telefoonkosten??? Na veel protesten en problemen werd uiteindelijk toch een redelijk bedrag genoemd.

Zelfs heeft UPC - tegen hun "regels" in - een bevestiging gestuurd van de afspraak.

Tot het einde toe moeten we goed opletten, maar we voelen dit toch als een overwinning.


Wat ik nog steeds niet snap is dat UPC veel geld uitgeeft voor reclame, maar die reclame meer dan teniet doet door hun behandeling (mishandeling?) van hun klanten.
Als het klachten regent ga je toch eerst je bedrijf doorlichten?

Paul
Paul

Bugs

Een goed bedrijf heeft geen reclame nodig. Een goed product/dienst adverteert zichzelf. ;)

Maar fijn dat je van ze af bent, Paul. Zodra de KPN de televisiezenders gaat aanbieden die wij willen ontvangen (alle NL, B en gangbare UK zenders) dan heeft UPC hier helemaal afgedaan. Wij hebben uiteraard nog totaal geen reactie gehad op de brief die ik ze heb gezonden (zie de openingspost).
Groetjes van Bugs

anykoen

Hallo Bugs,

sterkte tot aan de overstap en houd er rekening mee dat UPC alles zal doen om een opzegging te verhinderen.

Voor UPC heb ik een tijd internet via KPN gehad; nu weer terug naar KPN. Dat is zonder storingen verlopen; regelmatig werd de snelheid verhoogd (zonder kosten). Het was niet overdadig maar alles liep wel netjes.
Ook vragen en klachten worden zonder problemen behandeld.
KPN is wat traditioneel, maar ik heb dat liever dan de verleidelijke (?) juffrouw van UPC, die je als een sirene in de ellende stort.

PAul
Paul

Han

Als je een gsm-abbo bij Orange hebt, lees dan even: 'France Telecom zet Orange Nederland te koop

Quote uit het bericht aldaar: Vorig jaar zei topman Yves Gauthier van mobiele-telecomprovider Orange Nederland nog dat bij een eventuele fusie met een Nederlandse partij de voorkeur uitging naar UPC.

Wil je dus geen zaken doen met UPC en heb je Orange, dan wordt het tijd om je biezen te pakken en te verhuizen naar een andere telefoonprovider.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Dido

Ik heb al jaren UPC: digitale tv (dus ook mijn kabel aansluiting), telefoon (met gratis bellen na 7 uur en in het weekend) en internet (onbeperkt downloaden), en dat alles voor circa 52 euro incl. btw per maand.
Nog nooit 1 probleem gehad met de rekeningen, aansluiten, noem het maar op.

Misschien goed om ook een keer een positief bericht te lezen. :goed

Daarnaast heb ik een vodafone abonn.
Ik gebruik de sony ericsson met 4 gb; ideaal. want nu hoef ik niet van alles mee te slepen. In het buitenland gebruik ik het buitenland paspoort; op die manier zijn mijn kosten lager en internetten kan ik ook.

Han

Kijk nou eens...., één van de twee tevreden UPC klanten  ;)
Ik hoor je weer als je ze belt voor een simpele vraag waar je nooit antwoord op krijgt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Muisje heeft voor UPC een financieel staartje gekregen  ;)

bron: www.webwereld.nl

UPC krijgt 3,3 ton boete voor colportage - Donderdag 15 mei 2008
De Consumentenautoriteit legt zeven boetes van in totaal 303.000 euro op aan kabelaar UPC wegens misleidende verkooppraatjes en het pushen van UPC's digitale settopbox.

Tienduizenden UPC abonnees kregen in de eerste vier maanden van 2007 ongevraagd de 'mediabox' thuis afgeleverd, de settopbox nodig voor digitale televisie. Maar daar zat natuurlijk ook een nieuw, duurder abonnement aan vast. Het regende vervolgens klachten.

Misleidend cadeau
Veel klanten waren overdonderd door het 'cadeau' van UPC zonder dat duidelijk werd wat de financiële consequenties waren. Andere klanten die expliciet hadden aangegeven geen mediabox te willen ontvangen, kregen toch, soms zelf verschillende keren, een bezorger aan de deur, zo constateert de waakhond na onderzoek.

Daarnaast constateert de Consumentenautoriteit dat UPC bij de telefonische verkoop van zo'n 100.000 abonnementen voor digitale televisie de regels omtrent ongevraagde toezending en het sluiten van overeenkomsten op afstand heeft overtreden, onder meer door niet te vermelden dat klanten binnen 7 dagen konden annuleren.

"Consumenten zijn op basis van misleidende of onjuiste informatie overgehaald een dienst af te nemen waar ze zelf niet om hadden gevraagd en waarvoor ze moeite moesten doen om er vanaf te komen. Dit is in strijd met de elementaire regels van het consumentenrecht en daar treden wij tegen op", aldus Marije Hulshof, directeur Consumentenautoriteit.

De kabelaar krijgt voor de overtredingen van de Colportagewet in totaal 303.000 euro boete opgelegd. Daarnaast moet UPC voortaan aan het begin van elk telemarketinggesprek duidelijk het commerciële doel van het gesprek meedelen op straffe van een dwangsom van 1000 euro per dag.

UPC: uitvoeringsfout
UPC laat in een reactie weten 'de gang van zaken te betreuren'. Het concern stelt: "bij de promotie van gratis digitale televisie [zijn] in een aantal gevallen uitvoeringsfouten gemaakt door UPC Nederland. Deze uitvoeringsfouten zijn indertijd erkend, daarvan is geleerd en de promotiecampagnes zijn structureel aangepast en op onderdelen zelfs gestaakt." Opmerkelijk is dat de kabelaar in zijn reactie spreekt van 'gratis' digitale televisie, terwijl aan het pakket wel degelijk kosten zijn verbonden.

In het sanctiebesluit valt over de colportagepraktijken van UPC te lezen: "UPC ontkent niet dat er problemen zijn geweest bij de distributie van de mediabox, maar stelt dat deze met name zijn te wijten aan één bepaald colportagebureau, waarmee UPC de samenwerking heeft verbroken." UPC werkte in totaal met vier colportagebureau's.

En over de telefonische leurhandel meldt het besluit: "UPC erkent dat in de callscripts de mogelijkheid tot ontbinding binnen zeven werkdagen niet was opgenomen. UPC heeft dat inmiddels hersteld."

UPC beraadt zich nog of het in beroep gaat tegen het besluit van de Consumentenautoriteit, zo laat een woordvoerder aan Webwereld weten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!