"doorklikken" lukt niet

Gestart door hester, 15 oktober 2005, 10:23:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hester

Dag!

Ik heb sinds kort internet, maar helemaal vlekkeloos verloopt het nog niet:
Soms kan ik wel iets aanklikken op een site maar over het algemeen niet.
Nu heb ik daar op jullie site al over gelezen, maar daar staat bijvoorbeeld:

" Misschien even de "Microsoft Virtual Machine" installeren?
In dit topic staan een paar links waar je 'm nog kunt downloaden.
Veel popups zijn gebaseerd op Java en zonder de virtual Machine werkt dat niet lekker. In Win98 zit standaard al een virtual machine na installatie maar da's een oudere versie als die in het topic gelinkt staat."

Maar "dit topic" kannik dus niet aanklikken. Zo ook niet het envelopje in mijn msn-mssenger scherm on naar postvak in te gaan.
Of om bij mijnpostbank.nl "aanmelden voor internet bankieren te kiezen"  :pissig

Wie-o-wie kan me helpen?!
(Ik ben een beginner..so be gentle  ;))

groetjes Hester


Han

Om het kort te maken, je draait Windows98 en je kunt niet op hyperlinks klikken.

Tja je zegt dat je een beginner bent en of we het makkelijk willen houden.
Helaas is dit geen gemakkelijk probleem. Hoogstwaarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door spyware.

Ik weet dat je links het niet doen maar je bent hier ook lid geworden waarbij je op links hebt moeten klikken.
Sommige links doen het dus kennelijk wel. Als een link niet klikbaar is, dan handmatig activeren. :
- klik dan met je rechter muisknop op de link
- Kies de optie "snelkoppeling opslaan"
- Ga naar de menubalk van IE en klik op "bestand" , "Nieuw" en dan "Venster"
- In het nieuwe venster klik je op de adresbalk met je rechtermuisknop en kiest "Plakken"
- Druk daarna op Enter
Lukt het daarna nog niet dan zal je dit antwoord op een andere PC bij vrienden of zo moeten bekijken.

Eerst maar eens twee microsoftlinks : de ene met een microsoftpagina met info over dit probleem.
de andere met een reparatieprogramma
* Kijk eerst op deze microsoft pagina wat daar staat.
   Is je dat te ingewikkeld, haal er dan iemand bij die het wel al wat meer door heeft of doe het samen.

* Lost dat niets op, download dan MCRepair bij microsoft. Dat is een programmaatje van MS wat de instellingen van IE repareert. Downloaden op een plaats die je later makkelijk terug kunt vinden en dan in de verkenner erop dubbelklikken.

Voorlopig heb je even wat te doen. Lukt dat niet dan gaan we op spyware scannen maar da's van later zorg.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

hester

Hoi Han,

Ten eerste super dat je me wilt helpen..als je leek bent is het heel frustrerend!
Het klopt dat dat ik Windows98 heb.

Het MCR Microsoft programma heb ik gedraaid, maar daar wordt het niet beter van. Die andere microsoft pagina was voor mij te ingewikkeld, maar ik kne wel iemand die er (hopelijk) wel wijs uit wordt.

het handmatig activeren lukt ook, al wordt op sommige site gezegt dat je daar je rechtermuisknop niet kunt gebruiken.

Wat me nu opvalt, als ik een link aanklik die het niet, er links onderin kom te staan "fout op de pagina" . Misschien zegt je dat wat?

Zou ik nog naar de spyware kunnen kijken? Ik heb Ad-Aware SE Personal. (En ook Zone Alarm..)

Het ligt niet aan mijn internet instellingen?

Alvast weer super bedankt! :goed

groetjes Hester 

Han

Citaat van: hester op 15 oktober 2005, 15:32:47
Wat me nu opvalt, als ik een link aanklik die het niet, er links onderin kom te staan "fout op de pagina" . Misschien zegt je dat wat?
Het ligt niet aan mijn internet instellingen?

Dat zou kunnen. Hoe staat de beveiliging ingesteld. Op Normaal?

Loop deze lijst met instellingen even na en kijk of het bij jou net zo staat :



Als je niet 1 voor 1 zaken uitsluit dan kan je het probleem niet lokaliseren.
Eerst dus dit maar even en dan samen met iemand kijken naar die uitlegpagina van Microsoft.
Pas als dat niet lukt verder zoeken of spyware de oorzaak is.
Edit Bugs: Het is inmiddels 13 november 2005.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!