Modem stoort

Gestart door Guidodelijk, 14 september 2005, 17:37:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guidodelijk

Beste mensen,

Vanmiddag heb ik een nieuwe geluidskaart geinstalleerd en het Interne geheugen uitgebreid. Toen ik de computer vervolgens opnieuw opstrartte, herkende hij mijn internet modem (alcatel Speedtouch) niet meer terwijl de desbetreffende USB poorten gewoon goed werken. Ik heb al geprobeerd om de software opnieuw te installeren etc. Maar de computer blijft aangeven dat het een onbekend appartaat is. Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt!!

Han

Zonder meer info kunnen we er weinig over zeggen.
- Wat voor PC heb je: Besturingssysteem, processor, geheugen etc etc.
- Werkt andere usb-apparatuur wel?
- Andere usb-poort geprtobeerd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Guidodelijk

Ja, andere USB apparaten werken wel en heb alle mogelijke USB ingangen al geprobeerd.

Ik heb een:

Intel Pentium 4 Processor, 2,4 Ghz

1024 Mb RAM geheugen

Besturingssysteem: Windows XP, Service Pack 2

Hoop jullie zo voldoende geinformeerd te hebben.

Han

Het zou kunnen dat je nieuwe geluidskaart net iets meer voeding trekt waardoor Windows te krap voeding heeft voor de usb poorten.
Het meest stroomvretende apparaat wordt dan uitgeschakeld. Het Speedtouch Alcatel USB modem trekt 500mA wat best veel is. Hoeveel watt is je voeding?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Guidodelijk

Ja dat klinkt best logisch!

Maar wat bedoel je precies met: Hoeveel watt is je voeding? Ben niet erg thuis in dit soort dingen. In ieder geval alvast bedankt voor je hulp!

Han

Voedingen zijn er van 250watt en hoger. Elk apparaat wat in je PC zit gebruikt een aantal Watt.
Heb je een voeding die nét de apparatuur trekt die in je PC zit en je plaatst er iets van hardware bij wat net iets meer voeding nodig heeft dan krijg je dit soort problemen. Het helpt dan om er een iets zwaardere voeding in te zetten.

Op de voeding in je PC zit een sticker waarop staat hoeveel Watt hij levert.
Op deze site kan je uitrekenen hoeveel watt je hardware verbruikt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Guidodelijk

Aaaaah oke,

Ik moet dus even de kast open maken om te kijken hoeveel watt de pc geeft?

Laten we er nu even vanuit gaan dat dit het probleem veroorzaakt. Hoe los ik dit dan op? Hoe zet ik er dan een iets zwaardere voeding in? Of kan het misschien helpen om wat hardware te deinstalleren?

Ben namelijk van plan om draadloos internet te nemen. Zou het probleem dan niet opgelost kunnen zijn? Trekt zo'n modem minder watt?

(Misschien zou je me gelijk wat info kunnen geven hoe draadloos internet in z'n werk gaat? Heb al vele fora's afgezocht en flink gegoogled maar niks duidelijks gevonden. Hoever mogen modem en computer bijvoorbeeld van elkaar af staan? etc etc)

Han

Hohoho, een probleem tegelijk anders wordt het een rommeltje  ;)
Lees als je info wilt hebben over draadloos internet eens rustig rond in het forumonderdeel Lokaal netwerk & Beveiliging daarvan.
We hebben hier verschillende forumonderdelen. Onder de forumonderdeelnaam kun je zien welke vragen er thuishoren.

Yep, even de kast openmaken en kijken hoeveel watt erop staat en dan met behulp van de eerder gelinkte site kijken of het voldoende is. Is het krap aan, ga dan toch voor een zwaardere voeding. Als je een voeding hebt met te weinig power dan blijf je daar in de toekomst altijd tegenaan lopen. Vervangen dus. Je zal je een nieuwe voeding aan moeten schaffen en inbouwen/laten inbouwen.
Een voeding inbouwen stelt op zich weinig voor. Kwestie van 4 schroefjes van de oude voeding losdraaien - stekker losmaken van het moederbord - nieuwe voeding vastschroeven met 4 schroefjes en stekker weer vastmaken op het moederbord. Als je twijfelt welke voeding je moet hebben neem dan gewoon de oude mee en vraag er een met meer vermogen.
Behalve het verschil in wattage heb je ook voedingen die stiller zijn dan anderen. Hoe stiller hoe duurder. Ik kan niet bij jou in je portemonnee kijken maar koop de stilste voeding die je je kunt veroorloven. Zo heel erg duur zijn ze niet. zie hier bijvoorbeeld.
Die van Coolermaster en Zalman zijn stiller dan die van Aopen
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Guidodelijk

Oke.... Geweldig Han,

Je hebt me verschikkelijk goed geholpen zo! Ik ga gelijk aan de slag.

Nogmaals bedankt voor je hulp!!!  ;D

Han

Graag gedaan. Succes!!

Edit Bugs: Het is inmiddels 13 november 2005.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!