Hoe iemand bannen in PHPBB 2.0.11?

Gestart door anneke44, 05 januari 2005, 18:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anneke44

ik heb geen idee of mijn vraag hier goed is ,maar ik probeer het
ik heb sinds kort een eigen psp forum en nu wil ik :-\
nu al iemand uit bannen of verbannen  :'(
hoe doe ik dat .zij of hij logt in als gast

Han

Als beheerder van dat forum kun je bij de leden het IP-nummer zien staan. Je kunt een lid bannen op basis van dat IP nummer. Bij gasten heb je daar geen invloed op.
Je kunt er dus via de permissions van je forumonderdelen beter voor zorgen dat gasten niets kunnen posten, dan kunnen ze ook niet klieren zonder dat jij er maatregelen tegen kunt nemen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anneke44

oke hier kan ik wel iets  mee , ;)
alleen weet je mischien hoe ik die instelling moet dan zodat ze als gast niet kunnen posten :-\

Han

Ik heb even een PHPBB testforumpje geinstalleerd om te kijken hoe.
We weten die stappen voor elke forumsoftware uiteraard niet uit ons hoofd hé  ;)
Jouw forum staat in het NL en die van mij in het Engels. Kijk dus even goed naar wat de termen in het engels betekenen en vertaal dat dan even naar het NL in je hoofd. Dan vind je de betreffende knop wel.

- Klik onderaan op je forum op de link "Go to Administration Panel" om in het beheergedeelte te komen
- Klik dan bij Forum Admin op "Permissions"
Daar zie je in je "Forum Permissions Control" al je forumonderdelen die je hebt aangemaakt.
Selecteer er eentje en klik dan daarnaast op de knop "Look up forum"
Standaard staat die setting op "Public" dat houd in dat ook gasten kunnen posten. Om dat uit te zetten  en de rest van de settings zo te laten, klik je op "davanced setting".
Als je dat gedaan hebt dan zie je op een rij alle rechten die op dat moment van toepassing zijn in dat forumonderdeel.
- view : all (iedereen mag dit forumonderdeel zien)
- read : all (iedereen mag dit forumonderdeel lezen
- post : all (iedereen mag in dit forumonderdeel posten)
- reply : all (iedereen mag antwoorden in dit forumonderdeel)
Met die laatste 2 (post en reply) hebben we dan meteen de settings te pakken die je moet veranderen.
Kies bij beide voor de optie "Reg" in plaats van "All". Dan stel je in dat je geregistreerd moet zijn om te kunnen posten of antwoorden.
Een gast ziet dan nog wel de knopjes voor posten en antwoorden maar zodra ie daarop klikt dan krijgt ie een inlogscherm voor zijn neus en verder niet.
Die twee settings moet je veranderen bij al je forumonderdelen, dus bij "Graag eerst even voorstellen", "huisregels", "weekopdracht" etcetera.

Er staat op www.phpbb.nl trouwens een zeer uitgebreide PHPBB2.0 uitleg.
Die is deels in het NL en deels in het Engels omdat ze 'm nog aan het vertalen zijn. Daar staat ook info over de rechten die je in kunt stellen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anneke44

het is gelukt   ;D ;D
dank je wel voor je goede uitleg :goed

Han

Graag gedaan. Ik sluit je vraag af  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!