windows explorer springt uit

Gestart door Scorpia, 19 april 2006, 22:31:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scorpia

Telkens ik in de buurt kom van een map met films, springt men windows verkenner uit.
Ik kan hem nog even gebruiken als ik de melding negeer (rapport verzenden, niet verzenden).
Ik heb men Virusscan enterprise al geupdate en de map gescant, maar dit zonder resultaat.

Iemand een idee wat dit betekent?

Alvast bedankt

btw ik heb ook enkele blue screens gehad vandaag, maar ik denk dat dit te maken heeft met het plaatsen van een extra Ram geheugen (dimm) dat voor een cpu 3200 geschikt is (snellere FSB snelheid) en niet voor men AMD 2800 (166Mhz?)

Han

Ik heb al zoveel rare windows fouten gezien door geheugen wat niet goed is.........

Heb je dit probleem nog steeds als je dan net geplaatste geheugen weer verwijderd?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Scorpia

Ja, maar enkel als ik in de buurt van die map komt die er net opstaat (media player files overgepompt van een externe hd).
Het is sindsdien dat het probleem begonnen is... :-\

geen ramp, ik kan het omzeilen door vanuit media player ze te openen..
maar het is toch wel lastig als ik met iets bezigben en het even vergeet...

Han

Tja, wat je kunt proberen is die partitie defragmenteren en op fouten testen.
Verder zou ik het ook echt niet weten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Scorpia

Dat ga ik direct is proberen...

Welk geheugen moet ik dan kopen? Ik had "Kingston DDR 512 MB 400 mhz PC 3200 Certified" gekocht.
Maar men cpu is een AMD 2800xp (fsb 166Mhz)

thx

Han

Check het boekje van je moederbord. Daarin staat wat voor geheugen er ondersteund wordt. Vind je het daar niet terug of is het boekje kwijt kijk dan op de site van de fabrikant van je moederbord.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Scorpia

Citaat van: Han op 21 april 2006, 19:37:20
Tja, wat je kunt proberen is die partitie defragmenteren en op fouten testen.
Verder zou ik het ook echt niet weten.

En hoe gaat dit in zijn werk?
Ik heb het niet gevonden

thx!

Bugs

Rechtsklik in de verkenner op de partitie die je wilt defragmenteren. Kies eigenschappen. Kies vervolgens het tabblad extra. Daar vindt je een knop "nu defragmenteren". Daar klik je op. Vervolgens zie je wéér een knop defragmenteren. Je kunt het wel raden...... daar moet je op klikken. ;)

Zet wel even je schermbeveiliging uit als je die hebt, en gebruik de computer verder niet tijdens het defragmentatieproces. Dus alle actieve programma's uitschakelen. Kun je het beste in de nacht doen, als jij slaapt kan je pc aan de slag.
Groetjes van Bugs

Han

De foutcontrole zit op hetzelfde tabblad welke Bugs al hierboven beschrijft.

Hier dus : Rechtsklik in de verkenner op de partitie die je wilt defragmenteren. Kies eigenschappen. Kies vervolgens het tabblad extra.

Edit Bugs: Het is inmiddels 03 juni 2006.
Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd is opgelost.
Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!